Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

623
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

851
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کارکردهای مدیریت دانش بازاریابی بر توانمندسازی مزیت های رقابتی

صفحات

 صفحه شروع 403 | صفحه پایان 425

چکیده

 سرمایه های سازمان تنها, سرمایه مالی و فیزیکی نیست بلکه سرمایه دانشی افراد مهمتر از آن است. در این عصر, دانش به عنوان یک مزیت رقابتی مهم می تواند در موفقیت و افول کسب و کارها نقش اساسی داشته باشد. در بازارهای رقابتی, بسیاری از سازمان ها با این موضوع سروکار دارند. از این رو, پژوهش حاضر به بررسی تاثیر مدیریت دانش بازاریابی بر مزیت رقابتی با در نظر گرفتن نقش واسطه ای متغیرهای قابلیت نوآوری و عملکرد سازمانی می پردازد. جامعه آماری این پژوهش شرکت های پخش فعال در صنعت FMCG در ایران است که تعداد 96 شرکت به صورت تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند, داده ها از طریق پرسشنامه استاندارد با 34 سوال جمع آوری شدند. پایایی پرسشنامه از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد و روایی آن از طریق روایی واگرا و روایی همگرا مورد سنجش قرار گرفت. برای آزمون فرضیه های پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) از طریق نرم افزار PLS3 انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که مدیریت دانش بازاریابی بر قابلیت نوآوری, عملکرد سازمان و مزیت رقابتی تاثیر مثبت و معنادای دارد. قابلیت نوآوری نیز بر مزیت رقابتی و عملمرد سازمانی تاثیر مثبت و معنادرای دارد. در نهایت عملکرد سازمانی بر مزیت رقابتی تاثیر مثبت و معناداری دارد. در انتها نیز پیشنهادهایی کاربردی ارائه شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیلی، سیده سروناز، حمیدی زاده، حمیدرضا، قره چه، منیژه، و حاجی کریمی، عباسعلی. (1398). کارکردهای مدیریت دانش بازاریابی بر توانمندسازی مزیت های رقابتی. کاوش های مدیریت بازرگانی، 11(21 )، 403-425. SID. https://sid.ir/paper/381921/fa

    Vancouver: کپی

    سلیلی سیده سروناز، حمیدی زاده حمیدرضا، قره چه منیژه، حاجی کریمی عباسعلی. کارکردهای مدیریت دانش بازاریابی بر توانمندسازی مزیت های رقابتی. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1398؛11(21 ):403-425. Available from: https://sid.ir/paper/381921/fa

    IEEE: کپی

    سیده سروناز سلیلی، حمیدرضا حمیدی زاده، منیژه قره چه، و عباسعلی حاجی کریمی، “کارکردهای مدیریت دانش بازاریابی بر توانمندسازی مزیت های رقابتی،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 11، no. 21 ، pp. 403–425، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381921/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا