مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

956
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مسیریابی چابکی خدمات کتابخانه در بستر مدیریت کیفیت فراگیر

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 چابکی به عنوان پارادایم انکارناپذیر و غالب کسب و کار در هزاره سوم و به مثابه تنها گزینه بقا برای سازمانها, امروزه مورد توجه عموم سازمانهای تولیدی و خدماتی قرار گرفته است. به تبع این توجه, تلاشهای بی شماری نیز در راستای دستیابی به سطح مطلوب و متناسبی از آن در این سازمانها جریان یافته است. اما بسیاری از این تلاشها به جهت بی توجهی به عناصر اساسی رقابت و مسیرهای نادرست حرکت, محکوم به فنا شده اند. کیفیت به عنوان عصاره خواست مشتری و اساسی ترین عنصر رقابت پذیری بنگاه ها - بویژه بنگاه های ارائه دهنده خدمات - با آغاز انقلاب کیفیت در اواخر قرن پیش, به جزئی جدایی ناپذیر از رقابت بدل گشته است. در این تحقیق, با نگاهی توامان به این دو مقوله مهم, تلاش شده است تا مسیر تعالی چابکی سازمانی در بستر کیفیت - در پوشش مدیریت کیفیت فراگیر - تبیین شود.بدین منظور, با منظور نمودن چابکی به عنوان متغیر وابسته, به کمک تحلیلهای چندسطحی رگرسیون, مولفه های توجیه کننده تغییرات چابکی تبیین و سپس با استفاده از تکنیک تصمیم گیری چندمعیاره تاپسیس, رتبه بندی شدند. نتایج نشان داد وضع هدفهای کمی و شفاف توسط مدیریت و پایبندی به آنها, به روز رسانی اطلاعات کارکنان کتابخانه و تفویض اختیار مناسب به آنها, به ترتیب مهم ترین مولفه های کیفی تاثیرگذار بر چابکی و به عبارتی مسیر چابک سازی کتابخانه ها می باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زنجیرچی، سیدمحمود، حاتمی نسب، سیدحسن، و دره زرشکی، نعیمه. (1389). مسیریابی چابکی خدمات کتابخانه در بستر مدیریت کیفیت فراگیر. کتابداری و اطلاع رسانی، 13(2 (مسلسل 50))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/382672/fa

    Vancouver: کپی

    زنجیرچی سیدمحمود، حاتمی نسب سیدحسن، دره زرشکی نعیمه. مسیریابی چابکی خدمات کتابخانه در بستر مدیریت کیفیت فراگیر. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1389؛13(2 (مسلسل 50)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/382672/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمود زنجیرچی، سیدحسن حاتمی نسب، و نعیمه دره زرشکی، “مسیریابی چابکی خدمات کتابخانه در بستر مدیریت کیفیت فراگیر،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 13، no. 2 (مسلسل 50)، pp. 0–0، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382672/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button