مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,111
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

930
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی بر تاب آوری و سازگاری نوجوانان پسر دانش آموز مدارس شبانه روزی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 87

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی بر تاب آوری و سازگاری دانش آموزان مدارس شبانه روزی بود. روش پژوهش شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل و جامعه آماری شامل دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه مدارس شبانه روزی شهرستان نیشابور در سال تحصیلی97-1396 بودند. از این میان 100 نفر با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و پرسش نامه تاب آوری کانر و دیویدسون, و سازگاری سینهاو سینگ را تکمیل کردند. سپس از 30 دانش آموز که تاب آوری و سازگاری پایین تر از متوسط گزارش نمودند, به طور تصادفی 15 نفر درگروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل گماشته شدند. افراد گروه آزمایش به مدت 8 جلسه تحت آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیره تحلیل شدند. نتایج نشان داد آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی موجب بهبود معنی دار میزان تاب آوری دانش آموزان شرکت کننده در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل می شود, و کاهش معنی دار رفتارهای ناسازگارانه را در این گروه به همراه دارد. به طور خلاصه, می توان نتیجه گرفت آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی موجب بهبود معنی دار توانمندی های تاب آوری و سازگاری دانش آموزان مدارس شبانه روزی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدیری، فاطمه، عالی، شهربانو، و آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا. (1398). اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی بر تاب آوری و سازگاری نوجوانان پسر دانش آموز مدارس شبانه روزی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 11(2 (پیاپی 2-77) )، 71-87. SID. https://sid.ir/paper/382961/fa

    Vancouver: کپی

    قدیری فاطمه، عالی شهربانو، آقامحمدیان شعرباف حمیدرضا. اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی بر تاب آوری و سازگاری نوجوانان پسر دانش آموز مدارس شبانه روزی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1398؛11(2 (پیاپی 2-77) ):71-87. Available from: https://sid.ir/paper/382961/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه قدیری، شهربانو عالی، و حمیدرضا آقامحمدیان شعرباف، “اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی بر تاب آوری و سازگاری نوجوانان پسر دانش آموز مدارس شبانه روزی،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 11، no. 2 (پیاپی 2-77) ، pp. 71–87، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382961/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button