مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های روان سنجی مقیاس یادگیری خودجهت دهی در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 112

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس یادگیری خودجهت دهی در دانشجویان بود. طرح پژوهش از نوع همبستگی است. جامعه پژوهش شامل همه دانشجویان شهر تهران بود که تعداد 315 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد به صورت در دسترس, انتخاب شدند و به مقیاس یادگیری خودجهت دهی, اهداف پیشرفت میدگلی و پرسشنامه هوش هیجانی باراُن پاسخ دادند. از نرم افزار SPSS22 و 8, 54Lisrel و از روش های تحلیل عاملی, ضریب آلفای کرونباخ و همبستگی پیرسون برای تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی نشان داد که این مقیاس از چهار عامل انگیزش یادگیری, طرح ریزی و اجرا, خودنظارتی و ارتباطات بین فردی ساخته شده است. بررسی روایی نشان داد که این سازه با هدف های تبحری, هدف های عملکردی رویکردی و تمام مؤلفه های هوش هیجانی, دارای همبستگی مثبت و معنی دار و با هدف های رویکردی اجتنابی, دارای همبستگی منفی و معنی دار است. اعتبار مقیاس با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای کل مقیاس, 91/0 و برای هریک از خرده مقیاس ها به ترتیب 81/0, 82/0, 75/0 و 75/0 به دست آمد که نشان از قابلیت بالای ابزار بود. یافته های پژوهش بیانگر این است که نسخه فارسی پرسشنامه یادگیری خودجهت دهی در جامعه دانشجویان, از ویژگی های روان سنجی قابل قبولی برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درتاج، فریبرز، کیان ارثی، فرحناز، نصیری پور، صدیقه، و مجابی، نسرین. (1398). ویژگی های روان سنجی مقیاس یادگیری خودجهت دهی در دانشجویان. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 9(25 )، 91-112. SID. https://sid.ir/paper/382965/fa

    Vancouver: کپی

    درتاج فریبرز، کیان ارثی فرحناز، نصیری پور صدیقه، مجابی نسرین. ویژگی های روان سنجی مقیاس یادگیری خودجهت دهی در دانشجویان. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1398؛9(25 ):91-112. Available from: https://sid.ir/paper/382965/fa

    IEEE: کپی

    فریبرز درتاج، فرحناز کیان ارثی، صدیقه نصیری پور، و نسرین مجابی، “ویژگی های روان سنجی مقیاس یادگیری خودجهت دهی در دانشجویان،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 9، no. 25 ، pp. 91–112، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382965/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button