Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

970
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

580
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روان سنجی مقیاس پذیرش یادگیری الکترونیکی در دانشجویان مجازی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران در سال 95

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 48

چکیده

 زمینه و هدف: رشد سریع فناوری باعث تبدیل آموزش الکترونیکی به یکی از شایع ترین رویکردهای آموزشی شده است. وجود ابزار روا و پایا جهت بررسی پذیرش این نوع آموزش الزامی است. این مطالعه باهدف اعتبارسنجی مقیاس پذیرش آموزش الکترونیکی انجام گرفت. روش بررسی: این مطالعه روان سنجی بر روی 223 نمونه از دانشجویان رشته ی آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی تهران در سال 1395انجام گرفت. ابزار اولیه 49 سوالی از مطالعات قبلی اقتباس شده بودکه پس از کسب اجازه از نویسنده ی اصلی, به زبان فارسی ترجمه شد. سپس نمره تاثیر آیتم, شاخص روایی محتوی, نسبت روایی محتوی با قضاوت 10 متخصص؛ و روایی سازه آن با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی مورد ارزیابی قرارگرفت. پایایی ابزار از نوع تجانس درونی به وسیله ی آزمون باز آزمون مورد ارزیابی قرار گرفت. یافته ها: بر اساس شاخص ضریب تاثیر و شاخص روایی محتوی و نسبت روایی محتوی, 41 سوال حفظ شد. بر اساس تحلیل عاملی اکتشافی نیز تمامی این 41 سوال در ابزار باقی ماندند. با در نظر گرفتن ارزش ویژه بالای 1 برای هر عامل, پنج عامل استخراج شد. این مقیاس قادر به پیش بینی 52% از تغییرات کل مقیاس بود. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه شاهد مناسبی در خصوص استحکام ساختار عاملی و پایایی ابزار پذیرش یادگیری الکترونیکی است که به عنوان ابزاری مناسب در سنجش میزان پذیرش یادگیری الکترونیک قابلیت به کارگیری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدیان اختصار، مریم، و صالحی، لیلی. (1396). بررسی روان سنجی مقیاس پذیرش یادگیری الکترونیکی در دانشجویان مجازی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران در سال 95. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 10(26 )، 37-48. SID. https://sid.ir/paper/219342/fa

    Vancouver: کپی

    سیدیان اختصار مریم، صالحی لیلی. بررسی روان سنجی مقیاس پذیرش یادگیری الکترونیکی در دانشجویان مجازی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران در سال 95. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛10(26 ):37-48. Available from: https://sid.ir/paper/219342/fa

    IEEE: کپی

    مریم سیدیان اختصار، و لیلی صالحی، “بررسی روان سنجی مقیاس پذیرش یادگیری الکترونیکی در دانشجویان مجازی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران در سال 95،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 26 ، pp. 37–48، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219342/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا