مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

322
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

438
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت و شایستگی های مورد انتظار در برنامه درسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذی نفعان

صفحات

 صفحه شروع 100 | صفحه پایان 119

چکیده

 هدف از این پژوهش, ارزیابی کیفیت و شایستگی های مورد انتظار در برنامه درسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذی نفعان می باشد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش, شامل اعضای هیات علمی, دانشجویان کارشناس ی ار شد و مدیران (فارغ التحصیلان) رشته زبان روسی می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس 12 نفر از اعضای هیات علمی, 11 نفر از مدیران و 106 نفر از دانشجویان به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. برای جمع آوری اطلاعات, از سه پرسشنامه محقق ساخته استادان, دانشجویان و مدیران استفاده شد. برای سنجش روایی پرسش نامه از روایی محتوایی استفاد شد. و با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ, پایایی پرسش نامه اساتید 76/0, دانشجویان 89/0 و مدیران 87/0 به دست آمده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آماراستنباطی (آزمون تی تک نمونه, تی مستقل, تحلیل واریانس و آزمون فریدمن) استفاده شده است. نتایج نشان دادکه از نظر دانشجویان به غیر از عناصر محتوا و فعالیت, سایر عناصر برنامه درسی نسبتا مطلوب ارزیابی شدند و از نظر استادان, میزان مطلوبیت تمامی عناصربرنامه درسی در سطح متوسط می باشد؛ نتایج تی مستقل نشان داد تفاوتی بین دیدگاه استادان و دانشجویان وجود ندارد؛ میزان رضایت مدیران از مهارت و نگرش دانشجویان نسبتا مطلوب و دانش مطلوب می باشد. نتایج تحلیل واریانس نشان داد که بین دیدگاه دانشجویان و اساتید تفاوت معنیداری وجود ندارد اما بین نظرات مدیران با دانشجویان و استادان در مورد میزان ضرورت برخورداری فارغ التحصیلان از دانش و مهارت ها تفاوت معنیداری وجود دارد. بنابراین به منظور برآورده شدن انتظارات همه ذینفعان, پیشنهاد می شود در هنگام طراحی برنامه درسی همکاری بیشتری بین ذی نفعان باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سیده ندا، حاجی تبارفیروزجائی، محسن، معتمدنیا، معصومه، و عابدینی بلترک، میمنت. (1399). ارزیابی کیفیت و شایستگی های مورد انتظار در برنامه درسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذی نفعان. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 10(1 )، 100-119. SID. https://sid.ir/paper/383092/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سیده ندا، حاجی تبارفیروزجائی محسن، معتمدنیا معصومه، عابدینی بلترک میمنت. ارزیابی کیفیت و شایستگی های مورد انتظار در برنامه درسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذی نفعان. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1399؛10(1 ):100-119. Available from: https://sid.ir/paper/383092/fa

    IEEE: کپی

    سیده ندا موسوی، محسن حاجی تبارفیروزجائی، معصومه معتمدنیا، و میمنت عابدینی بلترک، “ارزیابی کیفیت و شایستگی های مورد انتظار در برنامه درسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذی نفعان،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 10، no. 1 ، pp. 100–119، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383092/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا