مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

443
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

667
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش اقتصاد تجربه گردشگری روستایی بر دلبستگی مکان و نیات رفتاری گردشگران روستایی مورد مطالعه: مناطق ییلاقی رامسر و چالوس

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 156

چکیده

 هدف از این مطالعه, بررسی اثر اقتصاد تجربه گردشگری در مناطق روستایی و ییلاقی رامسر و چالوس بر دل بستگی به مکان و نیات رفتاری گردشگران از طریق احساسات دلپذیر و خاطرات مثبت گردشگران بوده است. این پژوهش, اکتشافی-توصیفی از نوع پیمایشی و ابزار اصلی گردآوری اطلاعات, پرسشنامه بوده است. 184 پرسشنامه به روش نمونه گیری در دسترس, در بهار و تابستان سال 1396 بین گردشگران و بازید کنندگان از مناطق روستایی و ییلاقی چالوس و رامسر در شمال ایران توزیع شد. به منظور تجزیه وتحلیل داده های پژوهش, 171 پرسشنامه انتخاب و از معادل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که: اقتصاد تجربه گردشگری روستایی با برانگیختگی دلپذیر رابطه معناداری دارد, برانگیختگی دلپذیر حاصل از تجربه, با خاطرات رابطه معناداری دارد و برانگیختگی دلپذیر با نیات رفتاری گردشگران دارای رابطه معناداری نیست؛ بنابراین, اقتصاد تجربه بر دل بستگی به مکان و در نهایت نیات رفتاری گردشگران نقش مهمی ایفا می کنند. هم چنین این پژوهش می تواند, پژوهش گران آتی را به سمت مفاهیم مدیریتی در صنعت گردشگری, خاصه گردشگری روستایی, مرتفع ساختن محدودیت ها و در نهایت ارائه راهکارها و پیشنهاد های سازنده برای سازمان ها و مراکز مربوطه, هدایت نماید

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باسخا، مهدی، حسینی امیری، سیدمحمود، و روحی نژاد، سالومه. (1398). نقش اقتصاد تجربه گردشگری روستایی بر دلبستگی مکان و نیات رفتاری گردشگران روستایی مورد مطالعه: مناطق ییلاقی رامسر و چالوس. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 14(47 )، 125-156. SID. https://sid.ir/paper/383183/fa

    Vancouver: کپی

    باسخا مهدی، حسینی امیری سیدمحمود، روحی نژاد سالومه. نقش اقتصاد تجربه گردشگری روستایی بر دلبستگی مکان و نیات رفتاری گردشگران روستایی مورد مطالعه: مناطق ییلاقی رامسر و چالوس. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1398؛14(47 ):125-156. Available from: https://sid.ir/paper/383183/fa

    IEEE: کپی

    مهدی باسخا، سیدمحمود حسینی امیری، و سالومه روحی نژاد، “نقش اقتصاد تجربه گردشگری روستایی بر دلبستگی مکان و نیات رفتاری گردشگران روستایی مورد مطالعه: مناطق ییلاقی رامسر و چالوس،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 14، no. 47 ، pp. 125–156، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383183/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button