مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

461
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونگی اثر ویژگی ها، پیامدها و ارزش ها در قالب ساختار شناختی بر نیات رفتاری

صفحات

 صفحه شروع 283 | صفحه پایان 303

چکیده

 مطالعه جامع رفتار مصرف کننده پیش نیاز طراحی استراتژیهای اثربخش بازاریابی است. تصویر مقصد و نیات رفتاری بهمراه ارتباطات بین آنها همچنان از موضوعات پژوهشی جذاب برای دانشگاهیان و دست اندرکاران حوزه بازاریابی گردشگری به شمار می آید. هدف از انجام این پژوهش تبیین نیات رفتاری بر اساس ساختار شناختی تصویر مقصد می باشد. در این پژوهش برای نخستین بار بعد شناختی تصویر مقصد با سطوح انتزاعی تر پیامد و ارزش مورد استفاده قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش, گردشگران سالمند ساکن شهر شیراز می باشند که 305 نفر از آنها به روش خوشه ای تصادفی انتخاب شده و به پرسشنامه محقق ساخته پژوهش پاسخ دادند. داده های گردآوری شده با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری مورد تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش ارتباط معنادار ساختار شناختی تصویر مقصد با نیات رفتاری و ابعاد آن را تایید نمود. نتایج این پژوهش در ایجاد درک بهتر از رفتار گردشگر سالمند ایرانی و تدوین استراتژیهای بازاریابی مناسب برای بازار نوظهور گردشگری سالمندی ایران قابل استفاده خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدااردکانی، سعید، الحسینی المدرسی، سیدمهدی، حسینی، فریده السادات، و پزشکی نجف آبادی، فرشته. (1398). چگونگی اثر ویژگی ها, پیامدها و ارزش ها در قالب ساختار شناختی بر نیات رفتاری. کاوش های مدیریت بازرگانی، 11(22 )، 283-303. SID. https://sid.ir/paper/381528/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدااردکانی سعید، الحسینی المدرسی سیدمهدی، حسینی فریده السادات، پزشکی نجف آبادی فرشته. چگونگی اثر ویژگی ها, پیامدها و ارزش ها در قالب ساختار شناختی بر نیات رفتاری. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1398؛11(22 ):283-303. Available from: https://sid.ir/paper/381528/fa

    IEEE: کپی

    سعید سعیدااردکانی، سیدمهدی الحسینی المدرسی، فریده السادات حسینی، و فرشته پزشکی نجف آبادی، “چگونگی اثر ویژگی ها, پیامدها و ارزش ها در قالب ساختار شناختی بر نیات رفتاری،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 11، no. 22 ، pp. 283–303، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381528/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button