Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

418
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

509
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل ارزش مشارکت مشتری در چرخه عمر رابطه برای شرکت های وب

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 255

چکیده

 مشتریان علاوه بر خرید, از روش های دیگری هم برای شرکت ایجاد ارزش می کنند. امروزه مشارکت مشتری در کانون توجه مدیران شرکت ها جهت ایجاد ارزش برای شرکت, قرار دارد. شرکت ها با ایجاد انگیزه در مشتری کسب مشارکت مشتری, سبب افزایش طول عمر رابطه مشتری, جذب مشتریان جدید و بهبود محصولات و خدمات خود با کمترین سرمایه گذاری, برای شرکت می شوند. در این پژوهش در یک مدل پویا, مولفه های ارزش مشارکت مشتری (CLV, CRV, CIV & CKV) در طول چرخه عمر رابطه مورد بررسی قرار گرفت. داده ها از 328 مشترک شرکت های وب جمع آوری شد. برای آزمون فرضیه های پژوهش از روش آنالیز واریانس به کمک نرم افزار SPSS v. 23 استفاده شد. یافته های پژوهش نشان می دهد که ارزش مشارکت مشتری در طول چرخه عمر رابطه مقدار یکسانی ندارد و در هر کدام از مراحل چرخه عمر (شروع, توسعه, حفظ و کاهش) ارزش متفاوتی را برای شرکت ایجاد می شود. مقدار این ارزش در مراحل شروع و کاهش رابطه, حداقل و در مراحل توسعه و حفظ رابطه, حداکثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، عبدالحمید، عالی، صمد، اسکندری، حسن، و هریس، علی بهروز. (1398). تحلیل ارزش مشارکت مشتری در چرخه عمر رابطه برای شرکت های وب. کاوش های مدیریت بازرگانی، 11(22 )، 231-255. SID. https://sid.ir/paper/383301/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی عبدالحمید، عالی صمد، اسکندری حسن، هریس علی بهروز. تحلیل ارزش مشارکت مشتری در چرخه عمر رابطه برای شرکت های وب. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1398؛11(22 ):231-255. Available from: https://sid.ir/paper/383301/fa

    IEEE: کپی

    عبدالحمید ابراهیمی، صمد عالی، حسن اسکندری، و علی بهروز هریس، “تحلیل ارزش مشارکت مشتری در چرخه عمر رابطه برای شرکت های وب،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 11، no. 22 ، pp. 231–255، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383301/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا