مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

417
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

305
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر کیفیت اطلاعات گردشگری در رسانه های اجتماعی بر شکل گیری تصویر ذهنی مقصد با بهره گیری از نظریه مجموعه های راف

صفحات

 صفحه شروع 455 | صفحه پایان 476

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر, استخراج مدل قوانین تاثیر کیفیت اطلاعات گردشگری در رسانه های اجتماعی بر شکل گیری تصویر ذهنی مقصد به کمک نظریه راف است که بر قصد خرید گردشگران (متغیر رفتاری در پژوهش حاضر) اثر می گذارد. روش: این پژوهش از دیدگاه هدف توصیفی پیمایشی, از نظر استراتژی, اکتشافی متوالی و از نظر شیوه تحلیل داده ها, آمیخته است. ابتدا با استفاده از روش دلفی داده های کیفی و سپس با توزیع پرسش نامه میان نمونه منتخب از گردشگران, داده های کمی جمع آوری شدند. سپس با بهره گیری از نظریه راف, مدل مفهومی به دست آمده به تایید رسید. برای استخراج قواعد تصمیم از نرم افزار Rosetta استفاده شد. با توجه به الگوریتم های مختلف تکمیل داده ها, گسسته کردن مقادیر و تولید بی زایده, در مجموع بهترین مدل با هفت قانون و دقت پیش بینی 3/99 درصد انتخاب شد. یافته ها: به کمک نظریه مجموعه های راف, به طور کلی 128 قانون منطقی استخراج شد که اغلب آنها جامع و دقیق نبودند؛ اما از بین آنها, 7 قاعده با بیشترین تکرار و دقت و بر اساس سایر قواعد اعتبارسنجی انتخاب شد (مندرج در جدول 3). تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که اطلاعات به روز, مرتبط و کامل در رسانه های اجتماعی, بر شکل گیری تصویر شناختی و عاطفی کاربران تاثیری بسیار قوی دارند و اطلاعات جالب و ارزش افزا, تاثیر کمابیش قوی و ویژگی های وب سایت های گردشگری, تاثیر ضعیفی بر شاخص یادشده می گذارند. همچنین تصویر شناختی و عاطفی بر تصویر رفتاری قصد خرید کاربران تاثیر مثبتی دارد. نتیجه گیری: از میان مدل های ممکن مجموعه راف در پژوهش حاضر, بهترین مدل نشان می دهد که باید صاحبان و مدیران صفحات گردشگری, قراردادن اطلاعات مقصد مرتبط, به روز و کامل را در رسانه های اجتماعی در اولویت قرار دهند. همچنین, لازم است که این افراد در شبکه های اجتماعی, به تولید اطلاعات گردشگری با محتوای جالب و ارزشمند با تاکید بر ویژگی های کاربردی محتوا و جذابیت های بصری, آوایی و حسی توجه کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احدی، پری، حقدادی، الهام، و صابریان، فاطمه. (1399). ارزیابی تاثیر کیفیت اطلاعات گردشگری در رسانه های اجتماعی بر شکل گیری تصویر ذهنی مقصد با بهره گیری از نظریه مجموعه های راف. مدیریت بازرگانی، 12(2 )، 455-476. SID. https://sid.ir/paper/383368/fa

    Vancouver: کپی

    احدی پری، حقدادی الهام، صابریان فاطمه. ارزیابی تاثیر کیفیت اطلاعات گردشگری در رسانه های اجتماعی بر شکل گیری تصویر ذهنی مقصد با بهره گیری از نظریه مجموعه های راف. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(2 ):455-476. Available from: https://sid.ir/paper/383368/fa

    IEEE: کپی

    پری احدی، الهام حقدادی، و فاطمه صابریان، “ارزیابی تاثیر کیفیت اطلاعات گردشگری در رسانه های اجتماعی بر شکل گیری تصویر ذهنی مقصد با بهره گیری از نظریه مجموعه های راف،” مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 2 ، pp. 455–476، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383368/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button