مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

403
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل روایت پژوهانه عوامل موثر بر شدت پشیمانی پس از خرید بانوان جوان

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 185

چکیده

 احساس پشیمانی یک عنصر کلیدی در رفتار آتی مصرف کننده و یکی از مجموعه احساسات منفی است که بعد از خرید تجربه می شود. در دنیای کنونی, توسعه تکنولوژی و آسانی دسترسی به اطلاعات درباره ی گزینه های انتخاب نشده ی خرید باعث می شود احتمال پشیمانی افزایش یابد. به طورکلی عوامل گوناگونی در بروز پشیمانی پس از خرید مؤثرند که موجب افزایش یا کاهش شدت احساس منفی پشیمانی می گردند. در این تحقیق بر اساس رویکرد روایت پژوهی, ده مصاحبه با زنان جوان انجام شد. با استفاده از تحلیل مضمون مشخص شد که مجموعاً هشت عامل در قالب دو دسته: ویژگی های مصرف کننده و ویژگی های گزینه منتخب بر تشدید پشیمانی پس از خرید مؤثر است: سهولت مقایسه ظاهری و فنی گزینه ها, پذیرش مسئولیت, اعتبار برند و سطح قیمت محصول, بیشینه گرایی نتایج تصمیم, توجیه تصمیم, مقایسه اجتماعی, تنوع و افق زمانی جایگزین های آتی, درگیری مستمر فرد با گزینه منتخب.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزیزی، شهریار، عفیفی راد، زهرا، حاجی پور، بهمن، و فضل علی، زهرا. (1399). تحلیل روایت پژوهانه عوامل موثر بر شدت پشیمانی پس از خرید بانوان جوان. پژوهش های مدیریت در ایران، 24(3 )، 169-185. SID. https://sid.ir/paper/383504/fa

    Vancouver: کپی

    عزیزی شهریار، عفیفی راد زهرا، حاجی پور بهمن، فضل علی زهرا. تحلیل روایت پژوهانه عوامل موثر بر شدت پشیمانی پس از خرید بانوان جوان. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1399؛24(3 ):169-185. Available from: https://sid.ir/paper/383504/fa

    IEEE: کپی

    شهریار عزیزی، زهرا عفیفی راد، بهمن حاجی پور، و زهرا فضل علی، “تحلیل روایت پژوهانه عوامل موثر بر شدت پشیمانی پس از خرید بانوان جوان،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 24، no. 3 ، pp. 169–185، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383504/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button