Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    1-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    385
  • دانلود: 

    623
چکیده: 

در این مقاله، در باب تغییرپذیری معنای شایستگی مدیریت نزد اعضای گروه هایی که با مدیران در ارتباط اند استدلال شده و انجام پژوهش تجربی در خصوص آن پیشنهاد شده است. سپس کاربرد این پیشنهاد از طریق انجام یک پژوهش کیفی با روش پدیدارنگاری و مشارکت 33 نفر از کارکنان یک سازمان به نمایش گذاشته شده است. داده های پژوهش توسط انجام مصاحبه های نیمه ساختاریافته جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل آنها حاکی از وجود شش شیوه تجربه از شایستگی مدیریت نزد این افراد است که به لحاظ کیفی با هم متفاوت اند: شایستگی به مثابه مرجعیت، به مثابه توسعه دهندگی، به مثابه فعال کنندگی، به مثابه کارگردانی، به مثابه نهادسازی و به مثابه نمایندگی. به علاوه، این شیوه ها در سلسله مراتبی متشکل از چهار سطح مدیریت شخصی، مدیریت کارکنان، مدیریت کار و مدیریت بستر انجام کار جای می گیرند که بیانگر تفاوت ساختاری آنها در کنار تفاوت معنایی شان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 385

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 623 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    27-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    806
  • دانلود: 

    811
چکیده: 

بحران ها همیشه سخت ترین آزمون برای انواع نظریه های مدیریت هستند. نظریات مدیریتی اندکی وجود دارند که در در بحران های سهمگین نیز کارایی داشته باشند. در نتیجه، سازمان ها و مدیران در عمل، هنگام بحران های بزرگ، بسیاری از کارکردها، ابعاد و وظایف خود را موقتا متوقف می کنند. در این میان، عرصه ی تصمیم گیری وضعیتی ویژه دارد، چرا که عرصه ی تصمیم گیری به هیچ وجه قابل تعطیلی نیست. بر این اساس، نظریات کاربردی تصمیم گیری در شرایط بحرانی از ضروری ترین نیازهای هر سازمان در هنگام بحران است. در این راستا، تلاش شده است تا با تمرکز بر استراتژی تصمیم گیری پاندا و توسعه این استراتژی، کاربرد این استراتژی تصمیم گیری در شرایط بحرانی تبیین شود. به این منظور، بحران کرونا به عنوان حیطه تمرکز انتخاب گردید. بحران کرونا به عنوان یکی از مهم ترین بحران های بشری که در حال حاضر تمامی جهان را درگیر خود ساخته است، بهترین گزینه برای این هدف است بنابرین، روش موردکاوی چندگانه به عنوان روش پژوهش حاضر انتخاب گردید. نتایج این پژوهش نشان می دهد که ویژگی های نتیجه گرایی، بازخور چندگانه، سرعت عمل و نگرش سیستماتیک چهار ویژگی اصلی روش پاندا هستند که این روش را برای شرایط بحرانی به صورت ویژه مناسب می سازند. سرانجام، با مقایسه این استراتژی با سایر استراتژی های تصمیم گیری در شرایط بحرانی روشن گردید که استراتژی پاندا در مقایسه با سایر گزینه ها از مزیت های انعطاف پذیری، مقبولیت، تعامل محوری و ارزش محوری برخوردار است. سرانجام، پیشنهاداتی در دو عرصه ی نظریه و کاربرد استراتژی تصمیم گیری پاندا در شرایط بحرانی ارائه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 806

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 811 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    51-89
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    446
  • دانلود: 

    536
چکیده: 

بانک ها به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای مالی، نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند و همواره بدنبال ارایه محصولات و خدمات مطابق با نیاز ها و خواسته های مشتریان هستند. داشتن رویکرد و مدل مناسب بانکداری، می تواند به ارایه خدمات و محصولات مطابق با نیاز مشتریان کمک زیادی کند. یکی از این رویکردها جهت دستیابی به این هدف، مدل بانکداری جامع است که جهت پیاده سازی در کشور نیازمند عوامل خاصی است. این تحقیق با همین هدف و در جهت شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر پیاده سازی بانکداری جامع در نظام بانکی در کشور صورت گرفته است. بدین منظور تعداد 50 عامل از طریق مطالعه ادبیات موضوع و مصاحبه با خبرگان و مدیران صنعت بانکداری که در پیاده سازی بانکداری جامع دارای تجربه بوده اند، شناسایی و با استفاده از رویکرد دلفی مورد بررسی قرار گرفتند. این عوامل در شش دسته کلی، مشتری؛ زیرساختی، فرآیندی، ساختاری، نیروی انسانی و قوانین و مقررات قرار گرفتند. سپس به منظور شناسایی شاخص های محوری، از ترسیم نقشه شناختی فازی استفاده گردید که نتایج آن نشان داد که ارایه محصولات متناسب با نیاز مشتریان دارای محوریت بیشتری نسبت به سایر عوامل است. در انتها با استفاده از ماتریس تحلیل اهمیت-عملکرد به تحلیل بیشتر عوامل پرداخته شد که نتایج نشان داد، 15 عامل نیازمند توجه حیاتی هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 446

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 536 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    91-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    552
  • دانلود: 

    686
چکیده: 

برندسازی شخصی کارمند به عنوان یک مفهوم کلیدی برای موفقیت شخصی و سازمانی لازم و ضروری است. بدین منظور این تحقیق به دنبال شناسایی ابعاد و مولفه های برندسازی شخصی کارمند می باشد. این پژوهش از نظر هدف از نوع مطالعات توسعه ای-کاربردی به شمار می رود که از نظر گردآوری داده ها از نوع توصیفی و از نظر قطعیت داده ها از نوع اکتشافی است. روش پژوهش آمیخته یا ترکیبی می باشد. روش کیفی و کمی مورداستفاده به ترتیب تحلیل مضمون و پیمایش است. جامعه آماری در بخش کیفی متون مرتبط با موضوع تحقیق و در بخش کمی کارشناسان، سرپرستان، مشاورین، معاونین و مدیران فعال حوزه های مختلف صنعت بیمه در شهر تهران بودند. ابعاد و مولفه های برندسازی شخصی کارمند از 28 منبع استخراج گردید. نتیجه بررسی و تحلیل ادبیات، استخراج 55 شاخص یا معرف، 6 مولفه و 2 بعد بود. بر همین اساس برندسازی شخصی کارمند دارای دو بعد فردی و بین فردی بوده که بعد فردی شامل مولفه های دانش، مهارت و توانایی، شخصیت و نگرش بوده و بعد بین فردی مولفه های هوش عاطفی، تصویرسازی ذهنی (تاثیرگذاری) و تعامل اجتماعی را دربرمی گیرد. در بخش کمی روایی محتوایی پرسشنامه توسط 30 نفر از خبرگان مورد تایید قرار گرفت. برای تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه تناسب سنجی از مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار Pls استفاده شد و نتایج آن نشان داد که الگوی ابعاد و مولفه های برندسازی شخصی کارمند از برازش مطلوبی برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 552

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 686 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    117-142
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    298
  • دانلود: 

    505
چکیده: 

استفاده از منابع انسانی نخبه در تصمیم سازی ها و اجرای تصمیات اتخاذ شده در سازمان های دولتی ضرورتی پذیرفته شده از سوی بسیاری از مدیران و خبرگان سازمانی می باشند، با این وجود در عمل تعداد قابل توجهی از مدیران در سطوح مختلف به دلایل مختلف و با استراتژی های متفاوت از بکارگیری و تعامل موثر با نخبگان طفره می روند. پژوهش حاضر با هدف واکاوی استراتژی های نخبه گریزی مدیران در سازمان های دولتی ایران با رویکردی ترکیبی انجام شده است. در بخش کیفی داده های مورد نیاز از طریق مطالعه کتابخانه ای منابع موجود و مصاحبه های نیمه ساختار یافته با 15 نفر از خبرگان سازمان های دولتی شهر همدان و تحلیل محتوای کیفی مصاحبه ها احصا شد. جامعه آماری در هر دو بخش کیفی و کمی پژوهش خبرگان شاغل در سازمان های دولتی شهر همدان بودند. در بخش کمی ابتدا با استفاده از روش دلفی فازی اتفاق نظر 15 خبره (مرحله مصاحبه) پیرامون استراتژی های شناسایی شده و دسته بندی آنها احصا گردید. در ادامه به منظور رتبه بندی استراتژی ها مطابق جدول مورگان 108 پرسشنامه به شیوه تصادفی بین جامعه 153 نفری خبرگان سازمان های دولتی شهر همدان توزیع شد. پرسشنامه های جمع آوری شده برای رتبه بندی استراتژی ها با روش سوارا مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان دادند مدیران از 39 استراتژی در قالب 4 استراتژی کلی به ترتیب اولویت: فردی، مدیریتی، سازمانی و شغلی استفاده می کنند. در پایان پژوهش نیز پیشنهاد های اجرایی و پژوهشی ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 298

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 505 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    144-167
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    515
  • دانلود: 

    536
چکیده: 

از مهم ترین عواملی که به طور فزاینده ای افکار و رفتار خریداران را شکل می دهد، رعایت اخلاق و پایبندی به اصول اخلاقی در کسب وکارهای امروزی می باشد. یکی از چالش های اساسی کسب وکارها به خصوص کسب وکارهای آنلاین، پایبندی فروشندگان به اصول اخلاقی است که بر جنبه های مختلف کسب وکار ازجمله تمایلات رفتاری خریدار و تصویر خرده فروش اثرگذار است. پژوهش حاضر به اخلاقیات خرده فروشان الکترونیک و تاثیر آن بر تمایلات رفتاری خریدار و تصویر خرده فروش می پردازد. این پژوهش از نظر هدف از نوع توسعه ای و کاربردی می باشد. جامعه آماری را 342 نفر از مشتریانی که به صورت الکترونیک خرید می کنند تشکیل می دهد. ابزار گردآوری داده های کمی پرسش نامه بوده است. تحلیل داده ها به روش مدل سازی معادلات ساختاری و بااستفاده از نرم افزارهای اس پی اس اس و پی ال اس انجام شده است. مدل اخلاقیات خرده فروشان الکترونیک شامل پنج بعد می باشد: 1. حریم خصوصی، 2. امنیت، 3. قابلیت اعتماد، 4. عدم فریب کاری 5. خیرخواهی. براساس یافته های پژوهش، اخلاقیات خرده فروشان الکترونیک بر تمایلات رفتاری خریدار و تصویر خرده فروش تاثیر مثبت و معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 515

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 536 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    169-185
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    400
  • دانلود: 

    602
چکیده: 

احساس پشیمانی یک عنصر کلیدی در رفتار آتی مصرف کننده و یکی از مجموعه احساسات منفی است که بعد از خرید تجربه می شود. در دنیای کنونی، توسعه تکنولوژی و آسانی دسترسی به اطلاعات درباره ی گزینه های انتخاب نشده ی خرید باعث می شود احتمال پشیمانی افزایش یابد. به طورکلی عوامل گوناگونی در بروز پشیمانی پس از خرید مؤثرند که موجب افزایش یا کاهش شدت احساس منفی پشیمانی می گردند. در این تحقیق بر اساس رویکرد روایت پژوهی، ده مصاحبه با زنان جوان انجام شد. با استفاده از تحلیل مضمون مشخص شد که مجموعاً هشت عامل در قالب دو دسته: ویژگی های مصرف کننده و ویژگی های گزینه منتخب بر تشدید پشیمانی پس از خرید مؤثر است: سهولت مقایسه ظاهری و فنی گزینه ها، پذیرش مسئولیت، اعتبار برند و سطح قیمت محصول، بیشینه گرایی نتایج تصمیم، توجیه تصمیم، مقایسه اجتماعی، تنوع و افق زمانی جایگزین های آتی، درگیری مستمر فرد با گزینه منتخب.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 400

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 602 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button