Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

310
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

460
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل سنجش دانش اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 185

چکیده

 آنچه می تواند تصویر واقعی از بهره وری دانشگاه ها ارائه کند آگاهی از میزان دانش موجود و پیش بینی رشد دانش است. دانشگاه ها به دانش گران وابست ه اند. بنابراین, آگاهی از میزان دانش آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای تعیین میزان رشد دانشگاه ها, درک عمیق از وضعیت سرمایه انسانی موضوعی حیاتی است. بنابراین, هدف تحقیق حاضر طراحی مدل سنجش دانش اعضای هیئت علمی تعریف شد. این تحقیق بنیادی است و از روش کتابخانه ای و پرسش نامه برای گردآوری داده ها استفاده شد. جامعه آماری اعضای هیئت علمی رشته مدیریت آموزشی و مدیریت منابع انسانی دانشگاه های دولتی به تعداد 137 نفر و حجم نمونه 101 نفر و روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از تکنیک های دلفی فازی, تحلیل عاملی اکتشافی, دیمتل, و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. در نهایت, 59 شاخص موثر سنجش دانش اعضای هیئت علمی استخراج شد که به عوامل توانایی مدیریتی, توانایی علمی (بنیادی), توانایی علمی (کاربردی), مهارت در تعامل و ارتباطات, و مهارت تخصصی گروه بندی شدند. مدل مفهومی طراحی و پس از اصلاح برازش آن در حد مطلوب به دست آمد. نتایج نشان داد برتری عوامل به ترتیب عبارت اند از مهارت تخصصی, مهارت در تعامل و ارتباطات, توانایی مدیریتی, توانایی علمی کاربردی, و توانایی علمی بنیادی که مهارت تخصصی بالاترین تاثیرگذاری و توانایی علمی بنیادی بالاترین تاثیرپذیری را دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیل زاده، مونا، سبک رو، مهدی، و اعتباریان خوراسگانی، اکبر. (1399). طراحی مدل سنجش دانش اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی، 18(1 )، 165-185. SID. https://sid.ir/paper/383994/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیل زاده مونا، سبک رو مهدی، اعتباریان خوراسگانی اکبر. طراحی مدل سنجش دانش اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1399؛18(1 ):165-185. Available from: https://sid.ir/paper/383994/fa

    IEEE: کپی

    مونا اسماعیل زاده، مهدی سبک رو، و اکبر اعتباریان خوراسگانی، “طراحی مدل سنجش دانش اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 18، no. 1 ، pp. 165–185، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383994/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا