مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,083
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

697
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی اثرزدای کیفیت خدمات با تلفیق آزمایش های تاگوچی و روش سروکوال در یک آژانس مسافرتی

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 105

چکیده

 هدف این پژوهش, دست یافتن به طراحی اثرزدای ابعاد کیفیت خدمات است. طراحی سیستم کیفیت خدمات با استفاده از روش طراحی اثرزدا می تواند به انتخاب سطوح بهینه ابعاد کیفیت خدمات منجر شود. در پژوهش های انجام شده در زمینه کیفیت خدمات, تاکنون صرفا به شناسایی ابعاد کیفیت خدمات و رابطه این متغیرها با رضایت مشتری پرداخته شده است. طراحی اثرزدای ابعاد کیفیت خدمات با تلفیق و استفاده از دو ابزار طراحی آزمایش های تاگوچی و روش سروکوال در آژانس مسافرتی ایران تراول صورت گرفته و به این منظور, پنج بعد اصلی کیفیت خدمات؛ یعنی قابلیت اطمینان, پاسخ گویی, تضمین, همدلی و ملموسات و بعد قیمت به عنوان فاکتورهای کنترل و متغیر پاسخ در دو حالت مجموع انتظارات مشتری در مورد کیفیت خدمات و مجموع شکاف های خدمات در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است, در این پژوهش متغیر بدی کارکرد در نظر گرفته نشده است. مزیت این روش نسبت به روش های کلاسیک طراحی آزمایش ها, بهبود همزمان میانگین و انحراف معیار است. این پژوهش با محاسبه نسبت مطلوبیت به بدی کارکرد (S/ N) به ترکیب بهینه سطوح مختلف ابعاد کیفیت دست یافته است. مقایسه این دو نوع طراحی می تواند به موسسه در هزینه یابی برای یافتن مشتری جدید یا حفظ مشتری موجود کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاهین، آرش، و جنتیان، نسیبه. (1390). طراحی اثرزدای کیفیت خدمات با تلفیق آزمایش های تاگوچی و روش سروکوال در یک آژانس مسافرتی. مدیریت تولید و عملیات، 2(1 (پیاپی 2))، 83-105. SID. https://sid.ir/paper/385041/fa

    Vancouver: کپی

    شاهین آرش، جنتیان نسیبه. طراحی اثرزدای کیفیت خدمات با تلفیق آزمایش های تاگوچی و روش سروکوال در یک آژانس مسافرتی. مدیریت تولید و عملیات[Internet]. 1390؛2(1 (پیاپی 2)):83-105. Available from: https://sid.ir/paper/385041/fa

    IEEE: کپی

    آرش شاهین، و نسیبه جنتیان، “طراحی اثرزدای کیفیت خدمات با تلفیق آزمایش های تاگوچی و روش سروکوال در یک آژانس مسافرتی،” مدیریت تولید و عملیات، vol. 2، no. 1 (پیاپی 2)، pp. 83–105، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385041/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا