مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت خدمات دانشگاهی با استفاده از ابزار سروکوال

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 172

چکیده

 یکی از مدل های پرکاربرد در ارزیابی کیفیت خدمات, سروکوال است که در پنج بعد: محسوسات, قابلیت اعتماد, اطمینان, پاسخگویی و همدلی به مقایسه انتظار و ادراک مشتری از خدمت ارائه شده می پردازد. پژوهش حاضر با استفاده از مدل یادشده به ارزیابی کیفیت خدمات دانشگاهی در «دانشگاه رازی کرمانشاه» پرداخته است. جامعه آماری شامل 400 نفر از دانشجویان جغرافیا بوده و حجم نمونه پژوهش 210 نفر برآورد شده است. نتایج گویای شکاف زیاد و معنا دار بین انتظار و ادراک پاسخگویان در همه ابعاد بالا است. آزمون همبستگی نشان می دهد که که بین «سال ورودی دانشجویان» و کیفیت محسوسات, قابلیت اعتماد, پاسخگویی, همدلی و درنهایت کیفیت کلی خدمات رابطه منفی و معنادار وجود دارد, همچنین بین «سکونت در خوابگاه» و کیفیت محسوسات و نیز «دوره تحصیلی» و کیفیت پاسخگویی رابطه منفی و معنادار مشاهده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    توکلی، جعفر، و ذوالفقاری، حسن. (1394). ارزیابی کیفیت خدمات دانشگاهی با استفاده از ابزار سروکوال. چشم انداز مدیریت دولتی، -(22 )، 157-172. SID. https://sid.ir/paper/511930/fa

    Vancouver: کپی

    توکلی جعفر، ذوالفقاری حسن. ارزیابی کیفیت خدمات دانشگاهی با استفاده از ابزار سروکوال. چشم انداز مدیریت دولتی[Internet]. 1394؛-(22 ):157-172. Available from: https://sid.ir/paper/511930/fa

    IEEE: کپی

    جعفر توکلی، و حسن ذوالفقاری، “ارزیابی کیفیت خدمات دانشگاهی با استفاده از ابزار سروکوال،” چشم انداز مدیریت دولتی، vol. -، no. 22 ، pp. 157–172، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511930/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button