مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

303
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

557
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر کلیشه های جنسیتی بر ایفای نقش های مدیریت در دو بخش صنعت و خدمات

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 32

چکیده

 زمینه و هدف: این پژوهش با هدف بررسی کلیشه های جنسیتی و کلیشه های مدیریتی در دو بخش صنعت و خدمات انجام شده است. روش شناسی: این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-هم بستگی است. نمونه آماری شامل 615 نفر مشتمل بر 340 نفر از بخش صنعت و 275 نفر از بخش خدمات انتخاب شدند. گردآوری داده ها با استفاده از پرسش نامه انجام شد. برای بررسی برازش مدل اندازه گیری از معیارهای آلفای کرونباخ, پایایی ترکیبی و شاخص متوسط واریانس استخراج شده و برای برازش مدل ساختاری از شاخص های ضریب تعیین, ضریب قدرت پیش بینی و نیکویی برازش استفاده شد. بررسی سؤال های پژوهش با استفاده از آزمون های تی دو نمونه مستقل, تحلیل واریانس, تعقیبی توکی و تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری انجام شد. یافته ها: یافته ها بیان گر آن است که میزان برخورداری زنان از صفت عاملیت در دو بخش خدمات و صنعت با یکدیگر تفاوت معنی داری ندارد. میزان برخورداری زنان از صفت پیوندجویی در بخش صنعت بیش تر از بخش خدمات است. به علاوه زنان در بخش خدمات به یک اندازه برای تمام نقش های مدیریتی مناسب هستند, در حالی که در بخش صنعت نقش اطلاعاتی برای زنان مناسب تر تشخیص داده می شود. ویژگی عاملیت در دو بخش صنعت و خدمات دارای تأثیر مثبت بر ایفای نقش های مدیریتی است, در حالی که ویژگی پیوندجویی در بخش صنعت بر ایفای نقش های اطلاعاتی, تصمیم گیری و میان فردی و در بخش خدمات صرفاً بر ایفای نقش میان فردی تأثیر مثبت دارد. نتیجه گیری: نگرش های کلیشه ای در هر دو بخش صنعت و خدمات وجود دارد. این نگرش های کلیشه ای در بخش صنعت پررنگ تر از بخش خدمات هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیری، شهرزاد، و دهقان نیری، محمود. (1398). تأثیر کلیشه های جنسیتی بر ایفای نقش های مدیریت در دو بخش صنعت و خدمات. مدیریت منابع در نیروی انتظامی، 7(4 )، 1-32. SID. https://sid.ir/paper/385284/fa

    Vancouver: کپی

    نیری شهرزاد، دهقان نیری محمود. تأثیر کلیشه های جنسیتی بر ایفای نقش های مدیریت در دو بخش صنعت و خدمات. مدیریت منابع در نیروی انتظامی[Internet]. 1398؛7(4 ):1-32. Available from: https://sid.ir/paper/385284/fa

    IEEE: کپی

    شهرزاد نیری، و محمود دهقان نیری، “تأثیر کلیشه های جنسیتی بر ایفای نقش های مدیریت در دو بخش صنعت و خدمات،” مدیریت منابع در نیروی انتظامی، vol. 7، no. 4 ، pp. 1–32، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385284/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button