مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

601
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اعتباربخشی مؤلفه های برنامه درسی حل مسئله به منظور آموزش دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 90

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اعتباربخشی مؤلفه های برنامه درسی حل مسئله به منظور آموزش دانشجویان پرستاری انجام پذیرفت. روش پژوهش, ترکیبی بوده (کیفی از نوع اکتشافی و کمی از نوع پیمایشی) بدین صورت که ابتدا از طریق فیش برداری متون و مصاحبه نیمه ساختاریافته با 12 نفر (6 متخصص برنامه درسی و 6 مدرس پرستاری) که به روش هدفمند ملاک محور نمونه گیری شده بودند مؤلفه های برنامه درسی شناسایی و سپس از طریق توزیع پرسشنامه بین 40 نفر (20 متخصص برنامه درسی که به صورت هدفمند ملاک محور انتخاب شده بودند و 20 مدرس پرستاری که مورد سرشماری قرار گرفتند) مورد اعتباربخشی قرار گرفت. لازم به ذکر است که روایی پرسشنامه از طریق سنجش خبرگان (که سبب حذف 22 مؤلفه از 77 مؤلفه شد) و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ (بیش از 92/. ) مشخص شد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها نیز از آمار توصیفی (جداول, نمودار و. . . ) و آمار استنباطی (خی دو) استفاده شد. در پایان یافته های پژوهش نشان داد که بیش از 85 درصد متخصصان برنامه درسی و مدرسان پرستاری, 55 مؤلفه باقی مانده از 77 مؤلفه مربوط به اهداف, محتوا, روش های یاددهی-یادگیری و ارزشیابی در الگوی مذکور را تأیید نموده اند؛ بنابراین الگوی تهیه شده می تواند در پرورش مهارت های حل مسئله دانشجویان نقش بسزایی داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دلفان آذری، آزیتا، عسگری، مجیدعلی، خزایی کوهپر، کامیان، و سلیمانپور، جواد. (1399). شناسایی و اعتباربخشی مؤلفه های برنامه درسی حل مسئله به منظور آموزش دانشجویان پرستاری. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 17(38 (پیاپی 65) )، 74-90. SID. https://sid.ir/paper/385310/fa

    Vancouver: کپی

    دلفان آذری آزیتا، عسگری مجیدعلی، خزایی کوهپر کامیان، سلیمانپور جواد. شناسایی و اعتباربخشی مؤلفه های برنامه درسی حل مسئله به منظور آموزش دانشجویان پرستاری. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1399؛17(38 (پیاپی 65) ):74-90. Available from: https://sid.ir/paper/385310/fa

    IEEE: کپی

    آزیتا دلفان آذری، مجیدعلی عسگری، کامیان خزایی کوهپر، و جواد سلیمانپور، “شناسایی و اعتباربخشی مؤلفه های برنامه درسی حل مسئله به منظور آموزش دانشجویان پرستاری،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 17، no. 38 (پیاپی 65) ، pp. 74–90، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385310/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button