مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

958
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

926
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین بسته ی آموزشی بازی های مشارکتی و بررسی اثربخشی آن بر مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال طیف اتیسم

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 142

چکیده

 این پژوهش, باهدف تدوین بسته آموزشی بازی های مشارکتی و بررسی اثربخشی آن بر مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال طیف اتیسم انجام شد. روش پژوهش از نوع طرح های نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه ی آماری این پژوهش, همه ی کودکان پسر 8 تا 12 ساله با اختلال طیف اتیسم مراکز درمانی و توانبخشی شهر تهران در سال 1397 بودند. در این پژوهش 20 کودک پسر با اختلال طیف اتیسم با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش (10 نفر) و کنترل (10 نفر) به شیوه ی تصادفی گمارش شدند. برای ارزیابی مهارت های اجتماعی از پرسشنامه ی نیمرخ اجتماعی بلینی استفاده شد. گروه آزمایش در 10 جلسه 45 دقیقه ای در طول 2 ماه بسته آموزشی را دریافت کردند درحالی که گروه کنترل چنین مداخله ای را دریافت نکردند. در پایان مجدداً هر دو گروه توسط پرسشنامه ی نیمرخ اجتماعی بلینی مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش بازی های مشارکتی موجب بهبود مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال طیف اتیسم می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتح آبادی، روح اله، شریفی درآمدی، پرویز، و رضایی، سعید. (1399). تدوین بسته ی آموزشی بازی های مشارکتی و بررسی اثربخشی آن بر مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال طیف اتیسم. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 21(4 (پیاپی 82) )، 133-142. SID. https://sid.ir/paper/385328/fa

    Vancouver: کپی

    فتح آبادی روح اله، شریفی درآمدی پرویز، رضایی سعید. تدوین بسته ی آموزشی بازی های مشارکتی و بررسی اثربخشی آن بر مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال طیف اتیسم. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1399؛21(4 (پیاپی 82) ):133-142. Available from: https://sid.ir/paper/385328/fa

    IEEE: کپی

    روح اله فتح آبادی، پرویز شریفی درآمدی، و سعید رضایی، “تدوین بسته ی آموزشی بازی های مشارکتی و بررسی اثربخشی آن بر مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال طیف اتیسم،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 21، no. 4 (پیاپی 82) ، pp. 133–142، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385328/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا