مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

529
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مفهوم و ابعاد معنویت در تدریس از دیدگاه اساتید حوزه، دانشگاه و دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 110

چکیده

 مقدمه: یکی از راه های بهبود فرایند یاددهی و یادگیری, بهره برداری از معنویت گرائی است که مهمترین وجه آن, وجود مدرسان و اساتید معنویت گراست. لذا مطالعه حاضر به منظور بررسی دقیق تر این موضوع و دست یافتن به مفهوم معنویت در تدریس و شناخت ابعاد آن از دیدگاه اساتید حوزه و دانشگاه و دانشجویان, انجام شد. روش کار: مطالعه حاضر یک مطالعه کیفی از نوع تحلیل محتوا است. جامعه پژوهش شامل 22 نفرمدرسین دانشگاه, 25 نفر اساتید حوزه و 19 نفر دانشجو علاقه مند به شرکت در مطالعه بود که با نمونه گیری به شیوه در دسترس وارد مطالعه شدند. جمع آوری داده ها به وسیله مصاحبه به صورت نیمه ساختار یافته انجام شد. داده ها با کمک نرم افزار MAXQDA و به روش تحلیل محتوای قراردادی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته ها در 3 درونمایه, 8 طبقه و 35 کد دسته بندی گردید. درونمایه, ارائه محتوا و مضامین معنوی, مشتمل بر طبقات تاکید بر آموزه های دینی, پرداختن به مسائل انسانی و اخلاقی و آموزش استدلال دینی؛ درونمایه به کارگیری روش های تدریس جهت انتقال معنویت شامل طبقات ارائه محتوای معنوی به صورت رسمی و غیر رسمی و استفاده از رویکردهای موثر تدریس؛ و درونمایه تسهیل تکامل معنوی شامل طبقات تحت عنوان پرورش ابعاد دینی, پرورش ابعاد انسانی– اخلاقی و دستیابی به غایت اهداف آموزشی بود. نتیجه گیری: یک گام موثر در ارتقای آموزش عالی, تلاش در زمینه افزایش دانش و آگاهی مدرسین حوزه و دانشگاه در زمینه مسائل معنوی جهت انتقال مفاهیم معنوی و اخلاقی به دانشجویان, برای دستیابی به غایت اهداف آموزشی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصراللهی، زهرا، حاجی رحیمیان طسوجی، محمدحسن، رضائی آدریانی، محسن، و اسکندری، نرگس. (1397). تبیین مفهوم و ابعاد معنویت در تدریس از دیدگاه اساتید حوزه, دانشگاه و دانشجویان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 11(4 )، 103-110. SID. https://sid.ir/paper/385443/fa

    Vancouver: کپی

    نصراللهی زهرا، حاجی رحیمیان طسوجی محمدحسن، رضائی آدریانی محسن، اسکندری نرگس. تبیین مفهوم و ابعاد معنویت در تدریس از دیدگاه اساتید حوزه, دانشگاه و دانشجویان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1397؛11(4 ):103-110. Available from: https://sid.ir/paper/385443/fa

    IEEE: کپی

    زهرا نصراللهی، محمدحسن حاجی رحیمیان طسوجی، محسن رضائی آدریانی، و نرگس اسکندری، “تبیین مفهوم و ابعاد معنویت در تدریس از دیدگاه اساتید حوزه, دانشگاه و دانشجویان،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 11، no. 4 ، pp. 103–110، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385443/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button