Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

205
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

448
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر مدل بزنف بر مهارت روابط بین فردی بانوان دانشجو با همسرانشان

صفحات

 صفحه شروع 361 | صفحه پایان 372

چکیده

 مقدمه: مهارت روابط بین فردی یکی از مهارت های اساسی زندگی انسان ها می باشد و روابط زوجین از مهمترین روابط بین فردی است. نداشتن و به کار نبردن مهارت های ارتباطی عامل مهم مشکلات زناشویی و تهدید جدی برای بقاء خانواده به شمار می آید. هدف: مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر مدل بزنف بر مهارت روابط بین فردی بانوان دانشجو با همسرانشان انجام شده است. مواد و روش ها: پژوهش حاضر مطالعه نیمه تجربی بر روی 60 نفر از دانشجویان متاهل زن دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 97-96 می باشد که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم شدند. گروه مداخله در آموزش روابط بین فردی بر اساس سازه های مدل بزنف طی 2 کارگاه 4 ساعته شرکت کردند و در گروه کنترل مداخله ای صورت نگرفت. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه های دموگرافیک, مهارت ارتباطی کویین دام و پرسشنامه محقق ساخته مبتنی بر سازه های مدل بزنف بود. اطلاعات در دو مرحله قبل و 4 هفته پس از اجرای آموزش جمع آوری و با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 18 و آزمون های آماری تی مستقل و تی زوجی, آنالیز و تحلیل شد سطح معناداری کمتر از 0/05 در نظر گرفته شد. یافته ها: آزمون های آماری نشان داد سن بانوان دانشجوی مورد مطالعه در گروه مداخله 5/2 ± 28/2 و در گروه کنترل 4/3 ± 29/3 سال بود که همگن بودند. تفاوت میانگین نمره کل مهارت های ارتباطی بعد نسبت به قبل از مداخله در گروه مداخله 12/8± 0/13 افزایش و در گروه کنترل 4/1 ± 1/7 افزایش داشت و آزمون تی مستقل این تفاوت را معنی دار نشان داد (0/001

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    غفرانی، حلیمه، یاوری، مهری، مرادی، مریم، و عمادزاده، علی. (1399). بررسی تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر مدل بزنف بر مهارت روابط بین فردی بانوان دانشجو با همسرانشان. علوم مراقبتی نظامی، 7(4 (مسلسل 26) )، 361-372. SID. https://sid.ir/paper/385600/fa

    Vancouver: کپی

    غفرانی حلیمه، یاوری مهری، مرادی مریم، عمادزاده علی. بررسی تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر مدل بزنف بر مهارت روابط بین فردی بانوان دانشجو با همسرانشان. علوم مراقبتی نظامی[Internet]. 1399؛7(4 (مسلسل 26) ):361-372. Available from: https://sid.ir/paper/385600/fa

    IEEE: کپی

    حلیمه غفرانی، مهری یاوری، مریم مرادی، و علی عمادزاده، “بررسی تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر مدل بزنف بر مهارت روابط بین فردی بانوان دانشجو با همسرانشان،” علوم مراقبتی نظامی، vol. 7، no. 4 (مسلسل 26) ، pp. 361–372، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385600/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا