مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

415
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

608
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی تکالیف پروژه محور و تاثیر آن بر سبک یادگیری دانشجویان کارشناسی اتاق عمل عنوان مکرری: طراحی تکالیف پروژه محور و تاثیر آن بر سبک یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 152 | صفحه پایان 159

چکیده

 مقدمه: با توجه به تفاوت سبک های یادگیری در فراگیران بهتر است مدرسین, سبک های یادگیری فراگیران را تعیین نموده و بر اساس ویژگی های هر سبک, روش های آموزشی مناسبی را اتخاذ نمایند. در این مطالعه تکالیف پروژه محور به عنوان یک روش هماهنگ با سبک یادگیری جذب کننده و همگرا در تدریس درس فوریتهای پزشکی دانشجویان اتاق عمل طراحی و تاثیر آن بر سبک یادگیری تعیین گردید. روش کار: در یک مطالعه از نوع دو گروهه شاهد دار, گام های طراحی تکالیف پروژه محور بر اساس معیارهای یادگیری پروژه محور, برگرفته از مرور بر متون استخراج و سپس با شرکت 34 دانشجوی کارشناسی اتاق عمل (10 نفر گروه مداخله و 24 نفر کنترل) تکالیف پروژه محور در کلاس درس ارائه شد. پرسشنامه سبک یادگیری کلب قبل و بعد از اتمام دوره برای سنجش سبک یادگیری دانشجویان مورد استفاده قرارگرفت. یافته ها: بین گروهی که پروژه را ارائه کرده بودند و گروهی که در کلاس حضور داشتند و فقط در بحث شرکت کرده بودند از حیث تغییر در سبک یادگیری, تغییر معنا داری یافت نشد (05/0 < P). همچنین علیرغم اینکه میانگین نمره مربوط به سبک های یادگیری در هر دو گروه (ارائه دهنده پروژه و مشارکت کننده در بحث) در تمام مدها افزایش یافته بود اما اختلاف بین قبل و بعد از آموزش در هیچکدام از گروهها معنی دار نبود (05/0 < P). نتیجه گیری: طراحی تکالیف پروژه محور برای دانشجویان اتاق عمل و به عنوان یک روش آموزشی مطابق با سبک یادگیری جذب کننده و همگرا در دانشجویان یاد شده قابل پیاده سازی است. سبک یادگیری یک رفتار عادتی است و به نظر می رسد تغییر در نوع سبک یادگیری در کوتاه مدت نمی تواند حاصل شود. نیاز به انجام مطالعات بیشتر با حجم نمونه بیشتر, محدودیت های کمتر و اندازه گیری مکرر پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قهرمانیان، اکرم، زمان زاده، وحید، لطفی، مژگان، جبارزاده تبریزی، فرانک، داداش زاده، عباس، اله بخشیان، عاطفه، و اسمعیل نژاد، مهدیه. (1397). طراحی تکالیف پروژه محور و تاثیر آن بر سبک یادگیری دانشجویان کارشناسی اتاق عمل عنوان مکرری: طراحی تکالیف پروژه محور و تاثیر آن بر سبک یادگیری. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 11(5 )، 152-159. SID. https://sid.ir/paper/385819/fa

    Vancouver: کپی

    قهرمانیان اکرم، زمان زاده وحید، لطفی مژگان، جبارزاده تبریزی فرانک، داداش زاده عباس، اله بخشیان عاطفه، اسمعیل نژاد مهدیه. طراحی تکالیف پروژه محور و تاثیر آن بر سبک یادگیری دانشجویان کارشناسی اتاق عمل عنوان مکرری: طراحی تکالیف پروژه محور و تاثیر آن بر سبک یادگیری. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1397؛11(5 ):152-159. Available from: https://sid.ir/paper/385819/fa

    IEEE: کپی

    اکرم قهرمانیان، وحید زمان زاده، مژگان لطفی، فرانک جبارزاده تبریزی، عباس داداش زاده، عاطفه اله بخشیان، و مهدیه اسمعیل نژاد، “طراحی تکالیف پروژه محور و تاثیر آن بر سبک یادگیری دانشجویان کارشناسی اتاق عمل عنوان مکرری: طراحی تکالیف پروژه محور و تاثیر آن بر سبک یادگیری،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 11، no. 5 ، pp. 152–159، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385819/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button