مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

496
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

174
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر حساسیت زیست محیطی بر رابطه بین افشای مسئولیت اجتماعی شرکت و مزیت رقابتی

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 76

چکیده

 مقدمه: شرکت ها با انجام اقداماتی در رابطه با حفظ محیط زیست و بهبود آن, جایگاه خود را در بین رقبا بیش از پیش ارتقا داده و مزیت رقابتی کسب می کنند. در این راستا, پژوهش حاضر اثر حساسیت زیست محیطی بر رابطه بین افشای مسئولیت اجتماعی و مزیت رقابتی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را بررسی می کند. روش پژوهش: این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و به لحاظ روش انجام پژوهش, توصیفی-همبستگی است. نمونه پژوهش شامل 147 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی 1395-1390 است. برای اندازه گیری مسئولیت اجتماعی شرکت از روش تحلیل محتوا مبتنی بر بازبینه (چک لیست) اطلاعات و کدگذاری آن و برای تعیین مزیت رقابتی از شاخص سرمایه فکری استفاده و فرضیه های پژوهش با بهره گیری از رگرسیون چندگانه و روش حداقل مربعات معمولی آزمون شد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان می دهد که با افزایش افشای اطلاعات در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت, مزیت رقابتی کاهش می یابد. هم چنین, حساسیت زیست محیطی بر رابطه بین افشای مسئولیت اجتماعی شرکت و مزیت رقابتی موثر است. نتیجه گیری: برای تامین منافع جامعه در حوزه زیست محیطی, باید شرکت های حساس نسبت به مسائل زیست محیطی فعالیت های بیشتری انجام دهند تا بتوانند به طور مناسب نقش خود در این زمینه را ایفا کنند. هم چنین, این شرکت ها باید اقدامات انجام شده خود در حوزه زیست محیطی را به طور مناسب افشاء کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفوریان شاگردی، محمدسجاد، غفوریان شاگردی، امیر، و مرادی، محسن. (1398). بررسی اثر حساسیت زیست محیطی بر رابطه بین افشای مسئولیت اجتماعی شرکت و مزیت رقابتی. حسابداری سلامت، 8(2 (پیاپی 22) )، 58-76. SID. https://sid.ir/paper/386111/fa

    Vancouver: کپی

    غفوریان شاگردی محمدسجاد، غفوریان شاگردی امیر، مرادی محسن. بررسی اثر حساسیت زیست محیطی بر رابطه بین افشای مسئولیت اجتماعی شرکت و مزیت رقابتی. حسابداری سلامت[Internet]. 1398؛8(2 (پیاپی 22) ):58-76. Available from: https://sid.ir/paper/386111/fa

    IEEE: کپی

    محمدسجاد غفوریان شاگردی، امیر غفوریان شاگردی، و محسن مرادی، “بررسی اثر حساسیت زیست محیطی بر رابطه بین افشای مسئولیت اجتماعی شرکت و مزیت رقابتی،” حسابداری سلامت، vol. 8، no. 2 (پیاپی 22) ، pp. 58–76، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386111/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button