مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,234
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش به روش ایفای نقش در آموزش مهارت های مشاوره و غربالگری متقاضیان آی یودی

صفحات

 صفحه شروع 275 | صفحه پایان 284

چکیده

 مقدمه: یکی از مهم ترین موانع استفاده از آی یودی (Intra Uterine Divice-IUD), عدم ارایه مشاوره مطلوب است. از آن جایی که بکارگیری روش های نوین آموزش برای ایفای موثرتر نقش ماماها در ارایه مشاوره لازم می باشد, این پژوهش با هدف مقایسه تاثیر دو روش آموزش مرسوم و ایفای نقش بر میزان مهارت دانشجویان در مشاوره صورت گرفت.روش ها: در این مطالعه تجربی, 62 دانشجوی مامایی بطور تصادفی به دو گروه آموزش با ایفای نقش و مرسوم, تخصیص داده و برنامه آموزشی چهار ساعته در زمینه مشاوره آی یودی را دریافت نمودند. در ابتدا و انتهای مطالعه, مهارت دانشجویان در مشاوره ارزیابی گردید. ابزار گردآوری داده ها, فرم خودارزشیابی توانایی انجام مهارت و ای وارسی ارزشیابی عملکرد دانشجو در مشاوره قبل و بعد از گذاشتن آی یودی بود. مقایسه ها با آزمون های مجذور کای, دقیق فیشر, t-student, من ویتنی,t  زوج در نرم افزار SPSS انجام شد.نتایج: میانگین نمره مشاوره قبل و بعد از آی یودی گذاری در پیش آزمون بین دو گروه تفاوت آماری معنی داری نداشت اما در پس آزمون, اختلاف آماری معنی داری در هر دو مهارت بین دو گروه وجود داشت. بین میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون هر گروه, در هر دو مهارت, اختلاف آماری معنی داری وجود داشت.نتیجه گیری: یادگیری بیشتر مهارت مشاوره با آموزش به روش ایفای نقش است. بکارگیری این روش آموزشی برای آموزش مهارت های مشاوره ای به دانشجویان توصیه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عرفانیان، فاطمه، خدیوزاده، طلعت، خادم، نیره، و خواجه دلویی، محمد. (1387). تاثیر آموزش به روش ایفای نقش در آموزش مهارت های مشاوره و غربالگری متقاضیان آی یودی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 8(2 (پیاپی 20))، 275-284. SID. https://sid.ir/paper/389744/fa

    Vancouver: کپی

    عرفانیان فاطمه، خدیوزاده طلعت، خادم نیره، خواجه دلویی محمد. تاثیر آموزش به روش ایفای نقش در آموزش مهارت های مشاوره و غربالگری متقاضیان آی یودی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1387؛8(2 (پیاپی 20)):275-284. Available from: https://sid.ir/paper/389744/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه عرفانیان، طلعت خدیوزاده، نیره خادم، و محمد خواجه دلویی، “تاثیر آموزش به روش ایفای نقش در آموزش مهارت های مشاوره و غربالگری متقاضیان آی یودی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 2 (پیاپی 20)، pp. 275–284، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/389744/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button