مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

427
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه ها

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 31

چکیده

 زمینه و هدف: دانشگاه ها و موسسات آموزشی از جمله دانشگاه فرهنگیان زمانی می توانند در انجام مدیریت کیفیت فراگیر موفق شوند که ابتدا نسبت به شناسایی مولفه های شرایط مطلوب استقرار مدیریت کیفیت فراگیر اقدام نماید که در این زمینه پژوهشی یافت نشد؛ لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل علی و موثر بر استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه ها که به صورت مطالعه موردی در دانشگاه فرهنگیان در سال 99-1398 انجام گردید. روش کار: روش پژوهشکیفی مبتنی بر رویکرد نظریه داده بنیاد بوده است. در این پژوهش جامعه آماری شامل صاحب نظران و اساتید حوزه مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه فرهنگیان کشور بودند که از طریق روش نمونه گیری هدفمند تعداد 14 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شد. جهت تجزیه و تحلیل مصاحبه ها از روش تحلیل محتوا استفاده گردید. یافته ها: یافته های پژوهش حاکی از آن است که مهم ترین عوامل علی و موثر حاکم بر سازمان, رضایت مشتری, رشد حرفه ای معلمان, نوآوری در سازمان, اعتماد و مشارکت سازمانی جهت استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه فرهنگیان می باشند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل از پژوهش در بخش شرایط علی, رضایت مندی مشتری از طریق الزام مسیولیت پذیری و پاسخگویی, الزام اخلاقی, الزام رقابتی در راستای رضایت مشتری و الزام حرفه ای در ارتباط با رضایت مشتری و رشد حرفه ای معلمان از طریق کاهش فرسودگی شغلی معلمان و رشد حرفه ای, ارتقای حرفه ای, روابط و تعاملات صمیمانه در بین معلمان و نوآوری در سازمان از طریق نو بودن ساختار دانشگاه فرهنگیان, شیوه های نوین مدیریت, ارتقای یادگیری گروهی, آینده نگری و بهبود مداوم و کاهش هزینه های توسعه و زمان و اعتماد و مشارکت سازمانی از طریق روابط صمیمانه بین دانشجو-معلمان با یکدیگر, اعتماد و مشارکت سازمانی, تشریک مساعی و مدیریت منعطف به دست می آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی میرعزیزی، محمدرضا، کمالی، نقی، و داوودی، رسول. (1399). بررسی عوامل موثر بر مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه ها. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 27(12 )، 23-31. SID. https://sid.ir/paper/389947/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی میرعزیزی محمدرضا، کمالی نقی، داوودی رسول. بررسی عوامل موثر بر مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه ها. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1399؛27(12 ):23-31. Available from: https://sid.ir/paper/389947/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا محمدی میرعزیزی، نقی کمالی، و رسول داوودی، “بررسی عوامل موثر بر مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه ها،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 27، no. 12 ، pp. 23–31، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/389947/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button