مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

344
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

571
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاوشی پدیدارشناسانه در تعیین شایستگی های کارآفرینان دانش آموخته در قلمرو رشته های علوم اجتماعی و رفتاری

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 182

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف کاوش پدیدارشناسانه در تعیین شایستگی های کارآفرینان دانش آموخته در قلمرو رشته های علوم اجتماعی و رفتاری انجام شد. روش: این پژوهش با رویکرد کیفی و استفاده از روش پدیدارشناسی انجام شد. جامعه ی پژوهش, افراد کارآفرین در قلمرو رشته های علوم اجتماعی و رفتاری بودند که 12 نفر از آنان به طور هدفمند و با تکنیک معیاری و روش گلوله برفی تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. فرایند تحلیل داده ها در بخش مصاحبه ی نیمه ساختاریافته با دانش آموختگان کارآفرین در رشته های علوم اجتماعی و رفتاری, استقرایی بود که در سه مرحله ی کدگذاری باز, محوری و گزینشی انجام شد. یافته ها: شایستگی های افراد کارآفرین در قلمرو رشته های علوم اجتماعی و رفتاری, سه مقوله ی اساسی شایستگی های نگرشی کارآفرینانه(هشت زیرمقوله), شایستگی های مدیریتی کارآفرینانه(شش زیرمقوله) و شایستگی های فنی کارآفرینانه(پنج زیرمقوله) را شامل می شود. نتیجه گیری: ضروری است که دست اندرکاران و برنامه ریزیان درسی برای سوق دادن دانشجویان قلمرو رشته های علوم اجتماعی و رفتاری به سوی کارآفرینی با تأکید بر فرهنگ اسلامی جامعه, اقدامات لازم را برای بازنگری سرفصلهای برنامه ی درسی با توجه به اضافه کردن شایستگی های مورد نظر در این حوزه اتخاذ کنند. این امر می تواند راهبردی مطلوب برای ایجاد نوع جدیدی از دانشگاهها, با عنوان دانشگاههای اسلامی کارآفرین باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی پور، احمد، حکیم زاده، رضوان، دهقانی، مرضیه، و زالی، محمدرضا. (1398). کاوشی پدیدارشناسانه در تعیین شایستگی های کارآفرینان دانش آموخته در قلمرو رشته های علوم اجتماعی و رفتاری. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 8(1 (17) )، 163-182. SID. https://sid.ir/paper/390510/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی پور احمد، حکیم زاده رضوان، دهقانی مرضیه، زالی محمدرضا. کاوشی پدیدارشناسانه در تعیین شایستگی های کارآفرینان دانش آموخته در قلمرو رشته های علوم اجتماعی و رفتاری. مدیریت در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1398؛8(1 (17) ):163-182. Available from: https://sid.ir/paper/390510/fa

    IEEE: کپی

    احمد ملکی پور، رضوان حکیم زاده، مرضیه دهقانی، و محمدرضا زالی، “کاوشی پدیدارشناسانه در تعیین شایستگی های کارآفرینان دانش آموخته در قلمرو رشته های علوم اجتماعی و رفتاری،” مدیریت در دانشگاه اسلامی، vol. 8، no. 1 (17) ، pp. 163–182، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390510/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button