مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

446
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت اشتغال دانش آموختگان رشته ی مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی

صفحات

 صفحه شروع 235 | صفحه پایان 252

چکیده

 هدف: بررسی وضعیت اشتغال دانش آموختگان رشته ی مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی. روش: پژوهش حاضر به روش توصیفی-پیمایشی انجام شد. جامعه ی آماری پژوهش, کلیه ی دانش آموختگان رشته ی مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی طی سالهای 94-1390 به تعداد 338 نفر(191 کارشناس و 147 کارشناس ارشد) بودند. نمونه در دسترس طبقه ای, به ترتیب 123 و 108 نفر و ابزار جمع آوری داده ها, پرسشنامه ی محقق ساخته بود. یافته ها: 4/53 درصد از دانش آموختگان بیکارند. اشتغال اکثر شاغلان از طریق شرکت در آزمون استخدامی و در سازمانهای خصوصی از نوع خدماتی بوده است. میزان رضایت شغلی و ارتباط شغل با رشته ی تحصیلی اکثر شاغلان, متوسط بوده است. تأثیر برند دانشگاه علامه طباطبایی بر اشتغال در حد متوسط متمایل به زیاد بوده است. از 53 عنوان درس تخصصی و اصلی مدیریت آموزشی در مقاطع کارشناسی و ارشد, تنها 7 درس برای شاغلان کاربرد داشته و از طرفی, بیشتر نیازهای آموزشی آنان برای انجام بهینه ی شغل, شامل مهارت آموزی, کارهای رایانه ای و نرم افزاری, دوره های آموزشی شغلی, زبان, مهارتهای نیازسنجی آموزشی و آشنایی با کارهای اداری است. نتیجهگیری: در ایران, بین نیاز جامعه به نیروی کار دانا و ماهر با کیفیتِ خروجی های دانشگاهی فاصله ی قابل توجهی وجود دارد. بنا به یافته های پژوهش, ضرورت تحول و دگرگون سازی محتوای آموزشی و برنامه ی درسی در رشته ی مدیریت آموزشی کاملاً احساس می شود. همچنین لازم است دو درس کار عملی در سازمانهای آموزشی با جدّیت و بهره وری بیشتر اجرا شود تا مهارت لازم برای دانشجو تا حدودی حاصل شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمیان، حمید، جهانی جوانمردی، فاطمه، و نوروزی، محمد. (1397). وضعیت اشتغال دانش آموختگان رشته ی مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 7(2 (16) )، 235-252. SID. https://sid.ir/paper/390512/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمیان حمید، جهانی جوانمردی فاطمه، نوروزی محمد. وضعیت اشتغال دانش آموختگان رشته ی مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی. مدیریت در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1397؛7(2 (16) ):235-252. Available from: https://sid.ir/paper/390512/fa

    IEEE: کپی

    حمید رحیمیان، فاطمه جهانی جوانمردی، و محمد نوروزی، “وضعیت اشتغال دانش آموختگان رشته ی مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی،” مدیریت در دانشگاه اسلامی، vol. 7، no. 2 (16) ، pp. 235–252، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390512/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button