مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

310
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان اجرای طرح درس واحدهای اختصاصی رشته های کارشناسی پرستاری و مامایی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 7

چکیده

 تدوین و اجرای طرح درس از جمله فعالیت های ضروری مدرس برای اجرای آموزش موثر و با کیفیت است. این مطالعه با هدف بررسی میزان اجرای طرح درس های واحدهای اختصاصی رشته های کارشناسی پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اجرا شد. در این مطالعه توصیفی-مقطعی, طرح درس 16 عنوان اختصاصی ارائه شده دوره کارشناسی پرستاری (10 درس) و مامایی (6 درس) در نیم سال دوم 95-94 مورد مطالعه قرار گرفت. طی دو هفته پایان نیم سال, طرح دروس بارگذاری شده در سایت دانشکده, به صورت لوح فشرده در اختیار دانشجویان قرار گرفت که میزان اجرای طرح درس ها را در فهرست وارسی با استفاده از مقیاس لیکرت به صورت تطابق کامل, زیاد, متوسط, کم و بدون تطابق مشخص نمایند. تجزیه و تحلیل داده ها با بهره برداری از آزمون های من ویتنی, مجذورکای و ضریب همبستگی اسپیرمن در سطح معنی داری 0/05 و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS انجام گرفت. در مجموع 149 دانشجو فهرست وارسی را تکمیل نمودند. در کل 69/8 درصد از طرح درس ها مربوط به رشته پرستاری و 30/2 درصد مربوط به رشته مامایی بود. اکثریت دانشجویان میزان تطابق محتوای درس اجرا شده توسط استاد با طرح درس اعلام شده را در حد تطابق کامل (79/2 درصد) و زیاد (16/8درصد) اعلام کرده و هیچ یک از دانشجویان به عدم تطابق اشاره نکردند. از نظر میزان تطابق محتوای درسی ارائه شده (0/02=P), استفاده از وسایل کمک آموزشی, نحوه تعامل استاد با دانشجو, تکالیف درخواستی و روش های ارزشیابی (0/001? P) تفاوت معنی داری مشاهده شد؛ اما در ارتباط با روش تدریس اجراشده, همچنین زمان آغاز و پایان کلاس تفاوت معنی داری بین دو گروه آموزشی مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاهرخی، اکرم، اویسی، سونیا، و نظری شادکام، فاطمه. (1397). میزان اجرای طرح درس واحدهای اختصاصی رشته های کارشناسی پرستاری و مامایی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 10(2 )، 1-7. SID. https://sid.ir/paper/390813/fa

    Vancouver: کپی

    شاهرخی اکرم، اویسی سونیا، نظری شادکام فاطمه. میزان اجرای طرح درس واحدهای اختصاصی رشته های کارشناسی پرستاری و مامایی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1397؛10(2 ):1-7. Available from: https://sid.ir/paper/390813/fa

    IEEE: کپی

    اکرم شاهرخی، سونیا اویسی، و فاطمه نظری شادکام، “میزان اجرای طرح درس واحدهای اختصاصی رشته های کارشناسی پرستاری و مامایی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 10، no. 2 ، pp. 1–7، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390813/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button