مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان اجرای طرح درس از نظر دانشجویان دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: از آنجایی که درس به عنوان یک توصیف کتبی فرآیند تدریس می تواند نقش بسزایی در کمک به دانشجویان در پاسخ به سوالات آنان در باب انتظاراتی که از آنها می رود، چیزهایی که باید یاد بگیرند، روشهای تدریس مورد استفاده برای آنها، چگونگی ارزشیابی، عرصه و زمان آموزش داشته باشد بر آن شدیم که با انجام این مطالعه دیدگاه دانشجویان را نسبت به طرح درس و نظرات آنان را نسبت به برآورده شدن نیازهای قوق بسنجیم.روش و ابزار: در این بررسی توصیفی تعداد 227 نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسی پرستاری، مامایی، مدارک پزشکی و کاردانی هوشبری و اتاق عمل شرکت داشتند ابزار مطالعه پرسشنامه ای حاوی 14 سوال (2 سوال تشریحی) در ارتباط با نقش طرح درس در کمک به یادگیری، مزایای طرح درس و نحوه اجرای طرح درس بود. از آمار توصیفی برای تحلیل نتایج استفاده گردید.نتایج: بیشتر دانشجویان (6/73%) معتقد بودند که ارایه طرح درس به یادگیری بهتر آنها کمک مینماید. عمده دانشجویان(%75)  اعتقاد داشتند که محتوای مطالب تدریس شده بر اساس طرح درس صورت پذیرفته است. میانگین واحدهای ارایه شده در دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری مامایی به ترتیب3/2+81/20  و 45/2+75/19 واحد و میانگین واحدهای دارای طرح درس در دانشکده های فوق به ترتیب 1/3+23/8 و 5/2+29/8 واحد بوده است.نتیجه گیری: با توجه به اینکه اکثر دانشجویان معتقد بودند که وجود طرح درس به یادگیری بهتر آنها کمک می نماید و با عنایت به اینکه بر اساس نظر سنجی حاضر هنوز برای حدود نیمی از دروس اخذ شده توسط دانشجویان طرح درس مدون وجود ندارد، بایستی اعضای هیات علمی تشویق به نگارش طرح درس گردیده و ملزم گردند که ضمن تدریس محتویات آموزش بر اساس آن، ارزشیابی و امتحان نیز متناسب با آن انجام گیرد. بیشترین اشکال اعضای هیات علمی در تعیین و نحوه نوشتن رفرنسها و همچنین اشکال در نوشتن اهداف آموزشی بود. به منظور افزایش اثر بخشی طرح درس در راهنمایی دانشجویان به دستیابی نتایج مورد انتظار در فرآیند تدریس رعایت دقت بیشتر در تدوین طرح درس ضروری به نظر می رسد مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی با ارایه باز خورد موثر قادر خواهد بود ضمن برطرف نمودن اشکالات آشکار شده در این مطالعه، به ارتقای فرآیند تدریس در دانشگاه کمک نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدیان، مهرداد، وکیلی، زریچهر، منیری، رضوان، اصغرزاده، اکبرعلی‏، حسینیان، معصومه، صابری، فرزانه، و میران زاده، صدیقه. (1384). بررسی میزان اجرای طرح درس از نظر دانشجویان دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/450661/fa

    Vancouver: کپی

    مهدیان مهرداد، وکیلی زریچهر، منیری رضوان، اصغرزاده اکبرعلی‏، حسینیان معصومه، صابری فرزانه، میران زاده صدیقه. بررسی میزان اجرای طرح درس از نظر دانشجویان دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/450661/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد مهدیان، زریچهر وکیلی، رضوان منیری، اکبرعلی‏ اصغرزاده، معصومه حسینیان، فرزانه صابری، و صدیقه میران زاده، “بررسی میزان اجرای طرح درس از نظر دانشجویان دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/450661/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button