مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

361
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

470
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی برنامه اصلاحات آموزش پزشکی مقطع علوم پایه از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 67

چکیده

 با توجه به شروع برنامه اصلاحات در آموزش پزشکی, شامل ادغام دانش علوم پایه و بالین در دانشگاه علوم پزشکی همدان از سال 1390 و عدم بررسی نظر ذی نفعان آن, لذا تحقیق حاضر با هدف بررسی دیدگاه اساتید و دانشجویان از این برنامه صورت گرفت. این پژوهش به صورت توصیفی-مقطعی در سال 95 از اساتید برنامه اصلاحات و اولین دوره دانشجویان که برنامه اصلاحات برای آن ها اجرا شد به روش سرشماری انجام گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات فرم نظر سنجی محقق ساخته که روایی و پایایی تایید و حاوی سوالاتی در حوزه های اهداف, ادغام افقی و عمودی, کیفیت مراکز آموزش و کلیات برنامه بود. داده ها با استفاده از آماره های توصیفی و آزمون های Chi-square, Kruskal Wallis و One-Way ANOVA از طریق نرم افزار آماری SPSS انجام شد. p) 8/81 درصد از اساتید اعتقاد داشتند که برنامه ادغام افقی به شرط اجرای مناسب, می تواند نیازهای آینده پزشک عمومی را برطرف کند (0/003=p) و نحوه اجراء در ادغام بر نگرش کلی آن ها به برنامه نیز از نظر آماری اثرگذار بود (0/001=p). همچنین نتایج نشان داد که به ترتیب 69/35 و 19/79 درصد از دانشجویان معتقد بودند که طرح ادغام افقی از محتوای مناسب برخوردار و گنجاندن برنامه ادغام عمودی در علوم پایه ضروری و 50 درصد اساتید نیز موافق اجرای برنامه ادغام به صورت فعلی بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیری، جلال الدین، سیف ربیعی، محمدعلی، مقصودی، فهیمه، خاتمی، فرناز، و صنایی، زهرا. (1397). ارزیابی برنامه اصلاحات آموزش پزشکی مقطع علوم پایه از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 10(2 )، 58-67. SID. https://sid.ir/paper/390815/fa

    Vancouver: کپی

    امیری جلال الدین، سیف ربیعی محمدعلی، مقصودی فهیمه، خاتمی فرناز، صنایی زهرا. ارزیابی برنامه اصلاحات آموزش پزشکی مقطع علوم پایه از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1397؛10(2 ):58-67. Available from: https://sid.ir/paper/390815/fa

    IEEE: کپی

    جلال الدین امیری، محمدعلی سیف ربیعی، فهیمه مقصودی، فرناز خاتمی، و زهرا صنایی، “ارزیابی برنامه اصلاحات آموزش پزشکی مقطع علوم پایه از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 10، no. 2 ، pp. 58–67، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390815/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button