مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نظرات اساتید با دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارتباط با فرآیند آموزش پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: میزان توانایی اساتید در امر تدریس ارتباط معنی داری با میزان آگاهی آنان از فرایند آموزش و برنامه ریزی درسی دارد. توجه به لزوم برنامه ریزی درسی و دقت در اجزای تشکیل دهنده آن به عنوان یک سیستم در مجموع نشانگر حساسی از سازمان فکری و روند آموزشی اساتید میباشد علمای تعلیم و تربیت معتقدند که دانشجو مرکزیت و محور آموزش است. اساتید باید موقعیت آموزش را آنچنان فراهم کنند که شاگردان خود را در فعالیتهای آموزشی سهیم و دخیل بدانند در چنین وضعیتی است که ادامه جریان تفکر در محیط آموزشی امکان پذیر می شود و شاگردان احساس لیاقت و شایستگی خواهند کرد. با این ایده بر آن شدیم تا نظرات اساتید را با دانشجویان پزشکی در مورد ابعاد مختلف برنامه ریزی آموزش پزشکی بررسی نماییم.روشها: این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی و جمعیت مورد مطالعه را اساتید و دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مقطع کار ورزی تشکیل می دهند ابتدا پرسشنامه ای در ارتباط با فرآیند آموزش (برنامه - استاد آموزش علوم پایه و بالینی با سوال (41) بسته و یک سوال باز در ارتباط باintegration تدوین گردید. روایی پرسشنامه را با نظرخواهی از صاحبنظران و پایایی آن با انجام test re-test تعیین گردید. پرسشنامه ها، توسط پرسشگر توزیع و بعد از تکمیل جمع آوری گردید.یافته ها: بررسی یافته ها نشان می دهد که در بعضی از حیطه های مورد تحقیق برنامه ریزی آموزشی ,ا هداف و استراتژی آموزش در علوم پایه و علوم بالینی دیدگاه دانشجویان با نظرات اساتید متفاوت است و در برخی از نتایج نظرات اساتید و دانشجویان همسو می باشد.نتیجه: تنظیم اهداف بر اساس نیاز جامعه از ضروریات و رکن اساسی هر برنامه آموزشی است هر برنامه آموزشی هنگامی ثمربخش خواهد بود که افراد کار آمد مکان مناسب – زمان مناسب و امکانات ضروری برای اجرای آن به نحو مطلوب آماده گردد و سپس نتیجه کار و تاثیر آموزش بطور مستمر مورد ارزشیابی قرار گیرد. بر اساس یافته های این پژوهش اساتید و دانشجویان معتقدند که بطور کلی دوره اموزش پزشکی عمومی حداقل استاندارد مورد نیاز را که میبایست به ان دست یابند فراهم نساخته است. بنابراین بازنگری اهداف اموزش پزشکی تلفیق علوم پایه و بالینی تعییر نگرش دانشجویان و اساتید در مواردی و مهارت برنامه ریزی درسی کاربرد شیوه های فعال در اموزش و اهمیت بیشتر به تعلیم استاد توصیه می شود. پیشنهادات و نظرات اساتید و دانشجویان در خصوص اصلاح برنامه های آموزشی در نتیجه مقاله ارایه می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بذرافکن، لیلا، دهقانی، محمدرضا، و ده بزرگیان، مرضیه. (1381). مقایسه نظرات اساتید با دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارتباط با فرآیند آموزش پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/418594/fa

    Vancouver: کپی

    بذرافکن لیلا، دهقانی محمدرضا، ده بزرگیان مرضیه. مقایسه نظرات اساتید با دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارتباط با فرآیند آموزش پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/418594/fa

    IEEE: کپی

    لیلا بذرافکن، محمدرضا دهقانی، و مرضیه ده بزرگیان، “مقایسه نظرات اساتید با دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارتباط با فرآیند آموزش پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/418594/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button