مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

378
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

518
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای دو شیوه آموزشی Gallery Walk و سنتی در تدریس مبحث فارماسیوتیکس در دانشجویان داروسازی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 31

چکیده

 روش برگزاری کلاس درس به صورت Gallery walk در زمره روش های آموزش مبتنی بر تیم است که یادگیری در گروه های کوچک را هم زمان با تدریس در یک کلاس بزرگ هدایت نموده و پیش می برد. همچنین تکنیک Gallery walk از روش های "آموزشی فراگیر-محور بوده که در آن دانشجو نقش اصلی را در یادگیری مطالب ایفاء نموده و استاد به عنوان ناظر و هدایت کننده در کنار دانشجو قرار دارد. این مطالعه با هدف بررسی مقایسه ای دو شیوه آموزشی Gallery walk و سنتی در تدریس مبحث فارماسیوتیکس در دانشجویان داروسازی انجام شد. روش ها این مطالعه نیمه تجربی دو گروهی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بر روی 36 نفر دانشجوی دوره دکتری حرفه ای داروسازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1396 صورت گرفت. دانشجویان براساس معدل به دو گروه همتا تقسیم و سپس به صورت تصادفی در گروه آموزش سنتی (سخنرانی استاد به هم راه ارایه اسلاید) و یا Gallery walk قرار گرفتند. تاثیر دو روش آموزشی بر میانگین نمرات پس آزمون دانشجویان, با توجه به نمرات پیش آزمون مقایسه گردید. داده ها با استفاده از آزمون t مستقل و Paired t-test و از طریق نرم افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نتایج نشان داد که میانگین نمرات دانشجویان در پس آزمون افزایش معنی داری نسبت به میانگین نمرات پیش آزمون داشته است (0/0001>P) و این نتیجه برای هر دو گروه سنتی و Gallery walk تکرار شده بود. هرچند میانگین نمرات دانشجویان در پس آزمون در گروه Gallery walk بالاتر از گروه سنتی بود, اما براساس نتایج حاصله اختلاف معنی داری بین میانگین نمرات دانشجویان در دو گروه سنتی و Gallery walk در پیش آزمون و پس آزمون مشاهده نشد(0/05

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفدینی، میثم، جعفری، عاطفه، دایی حامد، مرجان، و حصاری، زهرا. (1399). بررسی مقایسه ای دو شیوه آموزشی Gallery Walk و سنتی در تدریس مبحث فارماسیوتیکس در دانشجویان داروسازی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 12(3 )، 23-31. SID. https://sid.ir/paper/390939/fa

    Vancouver: کپی

    شریفدینی میثم، جعفری عاطفه، دایی حامد مرجان، حصاری زهرا. بررسی مقایسه ای دو شیوه آموزشی Gallery Walk و سنتی در تدریس مبحث فارماسیوتیکس در دانشجویان داروسازی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1399؛12(3 ):23-31. Available from: https://sid.ir/paper/390939/fa

    IEEE: کپی

    میثم شریفدینی، عاطفه جعفری، مرجان دایی حامد، و زهرا حصاری، “بررسی مقایسه ای دو شیوه آموزشی Gallery Walk و سنتی در تدریس مبحث فارماسیوتیکس در دانشجویان داروسازی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 12، no. 3 ، pp. 23–31، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390939/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button