مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

353
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چارچوب عوامل ارتقای اعتماد مدیر فروش به فروشنده

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 247

چکیده

 از منظر سرمایه اجتماعی سازمانی, یکی از دلایل عدم دستیابی سازمان ها به مزیت رقابتی ضعف اعتماد بین مدیران و کارکنان در بخش های مختلف سازمان است. به صورت خاص, در بخش فروش, مدیریت نیروی فروش شامل روابط بین فردی میان مدیر فروش و فروشنده است. اعتماد در این بخش نیز اهمیتی بسزا دارد. ازین رو, هدف اصلی از پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر اعتماد مدیر فروش به فروشنده در قالب چارچوبی مفهومی بود. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی پیمایشی است. جهت طراحی چارچوب اعتماد از مرور نظام مند پیشینه پژوهش استفاده شد. جامعه آماری پژوهش مدیران فروش صنعت مبلمان در بازار مبل امام رضا(ع) در شهر تهران بودند. روش نمونه گیری پژوهش در دسترس و تعداد نمونه آماری بر اساس جدول مورگان 86 نفر بود. از پرسشنامه جهت گردآوری داده ها استفاده شد. بعد از تایید نرمال بودن داده ها, از آزمون تی جهت تایید یا رد شاخص ها و مولفه ها استفاده شد و برای رتبه بندی آن ها آزمون فریدمن ملاک عمل قرار گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که توانمندی های شغلی فروشنده, ویژگی های شخصیتی فروشنده, توان هدایتگری مدیر فروش, کیفیت هم سویی ارتباطی بین مدیر فروش و فروشنده, عدم اطمینان در محیط فروش, و میزان وابستگی مدیر فروش به فروشنده مولفه های چارچوب اعتماد مدیر فروش به فروشنده را شکل می دهند. پژوهش حاضر در زمره معدود تحقیقاتی است که در حوزه اعتماد مدیر فروش به فروشنده صورت پذیرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی گوندره، بهاره، معینی، حسین، و عباسی، رسول. (1399). چارچوب عوامل ارتقای اعتماد مدیر فروش به فروشنده. مدیریت سرمایه اجتماعی، 7(2 )، 231-247. SID. https://sid.ir/paper/390996/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی گوندره بهاره، معینی حسین، عباسی رسول. چارچوب عوامل ارتقای اعتماد مدیر فروش به فروشنده. مدیریت سرمایه اجتماعی[Internet]. 1399؛7(2 ):231-247. Available from: https://sid.ir/paper/390996/fa

    IEEE: کپی

    بهاره محمدی گوندره، حسین معینی، و رسول عباسی، “چارچوب عوامل ارتقای اعتماد مدیر فروش به فروشنده،” مدیریت سرمایه اجتماعی، vol. 7، no. 2 ، pp. 231–247، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390996/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button