مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

326
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی فرهنگ کلاسی از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی کاشان

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 40

چکیده

 مقدمه: فرهنگ کلاسی با توجه به باورها و ارزش های ضمنی و صریح خود می تواند از یک سو مروج فضایی آزاد, برانگیزاننده و دلگرم کننده برای ایجاد یادگیری در فراگیران باشد و از سوی دیگر هم ممکن است محیطی سرد, منفی و غیرمنعطفی را به وجود آورد. لذا هدف پژوهش حاضر بررسی فرهنگ کلاسی از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی کاشان بود. روش ها: در این مطالعه توصیفی-پیمایشی جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال تحصیلی96-1395 به تعداد 2148 بود که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای, 200 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه استاندارد فرهنگ کلاسی در قالب 8 سئوال بسته پاسخ در طیف پنج درجه ای لیکرت بود. روایی سازه پرسشنامه به روش تحلیل عاملی تاییدی و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ 0/88 تایید گردید. تحلیل داده ها در سطح آمار توصیفی (فراوانی, درصد, میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (آزمون های t تک نمونه ای, t مستقل, تحلیل واریانس یک راهه و مدل معادلات ساختاری) با استفاده از نرم افزار آماری SPSS انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد که نمره بدست آمده فرهنگ کلاسی به میزان (2/64± 34/53) بالاتر از نمره 30 است و اکثریت دانشجویان, فرهنگ کلاسی موجود در دانشگاه را باز می دانستند. دانشجویان پسر با نمره (97/2± 17/35) فرهنگ کلاسی را نسبت به دانشجویان دختر با نمره (2/1± 33/91) بازتر گزارش و این تفاوت از نظر آماری معنی دار بود (0/05< P). اما بین دیدگاه دانشجویان در مورد وضعیت فرهنگ کلاسی برحسب دانشکده محل تحصیل و مقطع تحصیلی, تفاوت معنی داری مشاهده نشد (0/05< P). نتیجه گیری: طبق نتایج, فرهنگ کلاسی موجود در دانشگاه علوم پزشکی کاشان از نوع باز بود. این امر به ویژه در دانشگاه های علوم پزشکی که فارغ التحصیلان آن در سطوح و مقاطع مختلف باید با همنوعان خود ارتباطی انسانی, مثبت و متعادل برقرار نمایند, ضرورتی دو چندان دارد تا از این طریق, اطمینان بیشتری برای اجرای کیفی وظایف و مسئولیت های مورد نظر آن ها فراهم شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی، محمد، رحیمی، حمید، و کیانی، مسعود. (1397). ارزیابی فرهنگ کلاسی از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی کاشان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 10(4 )، 31-40. SID. https://sid.ir/paper/391114/fa

    Vancouver: کپی

    امینی محمد، رحیمی حمید، کیانی مسعود. ارزیابی فرهنگ کلاسی از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی کاشان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1397؛10(4 ):31-40. Available from: https://sid.ir/paper/391114/fa

    IEEE: کپی

    محمد امینی، حمید رحیمی، و مسعود کیانی، “ارزیابی فرهنگ کلاسی از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی کاشان،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 10، no. 4 ، pp. 31–40، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391114/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button