مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی فرهنگ کلاسی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهر اهواز در سال 1393

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 80

چکیده

 زمینه و هدف: شناخت ادراکات و احساسات دانشجویان نسبت به فرهنگ و روابط اعضای کلاس برای برنامه ریزی, و ایجاد تغییرات مثبت, حائز اهمیت است. این تحقیق با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان در مورد فرهنگ کلاسی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام گردید.روش بررسی: طی این مطالعه توصیفی- تحلیلی, دیدگاه 300 نفر از دانشجویان سال آخر مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه فرهنگ کلاسی استفان رابینز (Stephen Robins), شامل 8 سوال در مورد فرهنگ کلاسی با مقیاس لیکرت 5 نقطه ای بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS v22 پردازش و از آزمونهای آمار توصیفی جهت تعیین میانگین و درصدها و درصدها و نمودارها و برای مقایسه فرهنگ کلاسی در سطوح مختلف متغیر های دموگرافیک از آزمون رگرسیون لجستیک استفاده شد.یافته ها: اکثر دانشجویان به فرهنگ کلاسی دانشگاه امتیاز بینابینی (20-29) دادند. اکثر دانشجویان معتقد بودند که سیستم نمره دهی مبتنی بر استاندارد نیست و مخالف این بودند که استاد به هر کس که به درس گوش دهد نمره خوب می دهد اما در کل دانشجویان برخورد هم کلاسی و اساتید را دوستانه و حمایتی دانسته اند. ارتباط معنی داری بین فرهنگ کلاسی و دانشکده مشاهده گردید(p-value=0.001).نتیجه گیری: از نظر اکثر دانشجویان در مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف فرهنگ کلاسی دانشگاه فرهنگ بینابینی بود. تعامل و ارتباط بیشتر اساتید و دانشجویان و روشهای دانشجو- محور پیشنهاد می شود که می تواند منجر به برقرای ارتباط بیشتر بین اساتید و دانشجویان با یک دیگر و ایجاد فرهنگ باز و صمیمی گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقیقی، شایسته، اشرفی زاده، حدیث، ساکی مالحی، امل، و مجدمی، فرخنده. (1395). بررسی فرهنگ کلاسی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهر اهواز در سال 1393. علوم پزشکی زانکو، 17(53)، 73-80. SID. https://sid.ir/paper/113185/fa

    Vancouver: کپی

    حقیقی شایسته، اشرفی زاده حدیث، ساکی مالحی امل، مجدمی فرخنده. بررسی فرهنگ کلاسی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهر اهواز در سال 1393. علوم پزشکی زانکو[Internet]. 1395؛17(53):73-80. Available from: https://sid.ir/paper/113185/fa

    IEEE: کپی

    شایسته حقیقی، حدیث اشرفی زاده، امل ساکی مالحی، و فرخنده مجدمی، “بررسی فرهنگ کلاسی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهر اهواز در سال 1393،” علوم پزشکی زانکو، vol. 17، no. 53، pp. 73–80، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/113185/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button