مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به پژوهش پس از طی دوره علوم پایه

صفحات

 صفحه شروع 332 | صفحه پایان 341

چکیده

 مقدمه: تعیین نگرش دانشجویان پزشکی که دوران علوم پایه را پشت سر گذاشته اند, نسبت به پژوهش و فعالیت های تحقیقاتی در علوم پایه, مبنایی جهت مداخلات آتی در راستای تغییر و بهبود این نگرش فراهم می نماید. بر این اساس در مطالعه حاضر نگرش دانشجویان جدیدالورود دوره فیزیوپاتولوژی دانشکده ی پزشکی اصفهان نسبت به پژوهش و پژوهش در علوم پایه ارزیابی شد.روش ها: مطالعه ی حاضر یک مطالعه ی توصیفی مقطعی است که بر روی کلیه دانشجویان پزشکی ترم اول دوره فیزیوپاتولوژی (65 نفر) در سال 1389 انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات یک پرسشنامه ی 34 سوالی پژوهشگر ساخته بود. جهت تعیین روایی از روایی محتوا و ظاهری استفاده شد وپایایی پرسشنامه بر اساس محاسبه ضریب آلفای کورنباخ معادل 85.0 محاسبه شد. از آزمون آماری T-student, ضریب همبستگی اسپیرمن و ضریب همبستگی پیرسون در این مطالعه استفاده شد.نتایج: میانگین نمره دانشجویان در آزمون مفهوم پژوهش 5.9±1.49 از حداکثر 8 به دست آمد. رابطه مثبت معنا داری بین سابقه انجام فعالیت های پژوهشی و نمره سوالات درک مفهوم پژوهش وجود داشت. همچنین ارتباط معناداری بین علاقه مندی به پژوهش و تحقیق در رشته های بالینی در علاقه مندان پژوهش وجود داشت.نتیجه گیری: دانشجویان در این مقطع دید کلی مثبتی نسبت به پژوهش داشتند؛ اما تمایل ایشان برای انجام تحقیق در علوم پایه محدود بوده و بیش تر دانشجویان علاقه مند به پژوهش, کار پژوهشی در علوم بالینی را به عنوان فعالیت آتی خود انتخاب نموده بودند. راه اندازی دوره های تحصیل هم زمان MD-PhD و استفاده از اعضای هیات علمی پزشک و دارای دکتری تخصصی علوم پایه در این دوره ها, می تواند ضمن نشان دادن موقعیت شغلی این نوع تحقیقات, نیروی انسانی مراکز تحقیقاتی رو به گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور را تامین کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرخشتی، نوشین، حدادگر، آرش، حسینی، نعیمه السادات، و خالویی، محمدمهدی. (1393). نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به پژوهش پس از طی دوره علوم پایه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(4)، 332-341. SID. https://sid.ir/paper/391167/fa

    Vancouver: کپی

    میرخشتی نوشین، حدادگر آرش، حسینی نعیمه السادات، خالویی محمدمهدی. نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به پژوهش پس از طی دوره علوم پایه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(4):332-341. Available from: https://sid.ir/paper/391167/fa

    IEEE: کپی

    نوشین میرخشتی، آرش حدادگر، نعیمه السادات حسینی، و محمدمهدی خالویی، “نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به پژوهش پس از طی دوره علوم پایه،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 4، pp. 332–341، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391167/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button