مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

414
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

661
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد سیستم اتوبوس تندرو (بی آرتی)

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 100

چکیده

 افزایش سریع وسایل حمل ونقل موتوری به ویژه اتومبیل و استفاده بیش از حد از آن در شهرهای کشور, همراه با رشد جمعیت و گسترش بی رویه آن و نیز عدم برنامه ریزی های علمی و جامع و فقدان یک سیستم حمل ونقل عمومی کارآمد, باعث بروز مشکلاتی نظیر آلودگی های شدید زیست محیطی, تراکم های ترافیکی زیاد و خسته کننده, اتلاف وقت زیاد شهروندان, مصرف بیش از حد انرژی, ناامنی جاده ها و تصادفات منجر به جرح و مرگ شده است, به نحوی که زندگی در شهرهای بزرگ را دشوار ساخته است. از این رو هدف این تحقیق, ارزیابی عملکرد سیستم اتوبوس بی آرتی در کلان شهر کرج براساس شاخص های حمل ونقلی است. روش جمع آوری اطلاعات در این پژوهش به صورت اسنادی کتابخانه ای و میدانی از طریق پرسش نامه است. ابتدا براساس اطلاعات پرسش نامه و انجام مصاحبه با کارشناسان خبره در حوزه حمل ونقل و مدیریت شهری کرج و با استفاده از طیف لیکرت, معیارهای موثر در ارزیابی عملکرد سامانه اتوبوس های تندرو تعیین شدند. سپس با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی AHP)) به اولویت بندی معیارها پرداخته شد. اطلاعات با نرم افزار SPSS تحلیل شدند. نتایج نشان داد از میان 23 معیار شناسایی شده, ده معیار در عملکرد بی آرتی موثر است که مهم ترین معیار, ازدحام جمعیت با وزن (259/0) است. در بین معیارهای مورد بررسی, معیارهای سرفاصله زمانی با وزن (225/0), زمان سفر با وزن (184/0) در اولویت بعدی قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فائزی، سیدفرزین، و ساسانی، مصطفی. (1398). ارزیابی عملکرد سیستم اتوبوس تندرو (بی آرتی). مطالعات مدیریت ترافیک، -(53 )، 81-100. SID. https://sid.ir/paper/391366/fa

    Vancouver: کپی

    فائزی سیدفرزین، ساسانی مصطفی. ارزیابی عملکرد سیستم اتوبوس تندرو (بی آرتی). مطالعات مدیریت ترافیک[Internet]. 1398؛-(53 ):81-100. Available from: https://sid.ir/paper/391366/fa

    IEEE: کپی

    سیدفرزین فائزی، و مصطفی ساسانی، “ارزیابی عملکرد سیستم اتوبوس تندرو (بی آرتی)،” مطالعات مدیریت ترافیک، vol. -، no. 53 ، pp. 81–100، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391366/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button