Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

717
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

647
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش احیای قلبی ریوی نوزادان برای پرستاران: مطالعه مروری

صفحات

 صفحه شروع 190 | صفحه پایان 196

چکیده

 هدف: این مطالعه با مروری بر نحوه آموزش احیای قلبی ریوی نوزادان به پرستاران به معرفی نوآوری های آموزشی با تمرکز بر افزایش دانش و مهارت پرستاران می پردازد. زمینه: در مدیریت احیای قلبی ریوی نوزادان, انجام گام به گام احیای نوزاد در زمان طلایی, منوط به داشتن دانش و مهارت کافی برای این مراقبت حیاتی است. آموزش احیای قلبی ریوی نوزادان به پرستاران, به آنان کمک می کند تا بتوانند اقدام صحیح را انتخاب نموده و آن را به طور ماهرانه انجام دهند. انتخاب شیوه آموزش احیای قلبی ریوی نوزادان نقش مهمی در ماندگاری دانش و افزایش مهارت پرستاران به عنوان اولین مراقبان نوزادان برای حفظ بقای آنان دارد. روش کار: این مطالعه مروری, با جستجو در پایگاه های داده ای Google Scholar, SID, Scopus, Cochrane, PubMed, Magiran, CINHAL, و Web of Science, با استفاده از کلید واژه های فارسی آموزش احیای قلبی ریوی نوزاد, پرستار, آموزش, دانش, مهارت و معادل انگلیسی آنها انجام شد. در مجموع, 48 مقاله با محدودیت زمانی 10 سال اخیر به دست آمد که با حذف 13 مقاله که متن کامل آن در دسترس نبود, در نهایت, تعداد 35 مقاله وارد مطالعه شدند. یافته ها: در سال های اخیر, آموزش احیای قلبی ریوی نوزادان در پرستاران, از الگوی آموزش شفاهی خواندن کتاب و اسلاید به آموزش همزمان عملی روی مولاژ تغییر کرده است؛ و از صرفا تمرین روش های احیاء در هر مرحله, به شبیه سازی بر اساس ایجاد شرایط مشابه نوزاد واقعی برای تصمیم گیری و انجام روش صحیح احیای قلبی ریوی حتی توسط نرم افزارهای گوشی تلفن همراه ارتقاء یافته است. نتیجه گیری: در انتخاب روش های آموزش احیای قلبی ریوی نوزادان به پرستاران, شیوه هایی می توانند تاثیر بیشتری داشته باشند که بتوانند علاوه بر انتقال دانش, مهارت به کارگیری آن دانش را نیز ارتقاء دهند. شیوه های نوین آموزشی امکان افزایش مهارت احیای قلبی ریوی نوزادان را در پرستاران به منظور حفظ بقای این گروه آسیب پذیر فراهم نموده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسکندری، زهرا، و اکرمی، فروزان. (1398). آموزش احیای قلبی ریوی نوزادان برای پرستاران: مطالعه مروری. پرستاری قلب و عروق، 8(1 )، 190-196. SID. https://sid.ir/paper/391567/fa

    Vancouver: کپی

    اسکندری زهرا، اکرمی فروزان. آموزش احیای قلبی ریوی نوزادان برای پرستاران: مطالعه مروری. پرستاری قلب و عروق[Internet]. 1398؛8(1 ):190-196. Available from: https://sid.ir/paper/391567/fa

    IEEE: کپی

    زهرا اسکندری، و فروزان اکرمی، “آموزش احیای قلبی ریوی نوزادان برای پرستاران: مطالعه مروری،” پرستاری قلب و عروق، vol. 8، no. 1 ، pp. 190–196، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391567/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا