مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,023
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

753
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر گوش دادن به تلاوت قرآن بر میزان اضطراب امتحان دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 477 | صفحه پایان 482

چکیده

 هدف: اضطراب در وقت امتحان, امری شایع در میان دانشجویان است. از طرفی گوش دادن به تلاوت قرآن کریم ممکن است نشانه های اضطراب را کاهش دهد. لذا هدف این مطالعه بررسی تاثیر مدت زمان گوش دادن به تلاوت قرآن کریم قبل از شروع امتحان بر میزان اضطراب دانشجویان بود. مواد و روش ها: این مطالعه نیمه تجربی بر روی دو گروه از دانشجویان رشته روان شناسی دانشگاه سمنان انجام شد. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسش نامه فردی و پرسش نامه اضطراب امتحان اشپیل برگر بود. دو گروه از دانشجویان در دو نوبت امتحان جداگانه شرکت داشتند. برای گروه اول دانشجویان, قبل از شروع امتحان به مدت 5/2 دقیقه تلاوت قرآن کریم پخش گردید و برای گروه دوم دانشجویان, قبل از شروع امتحان به مدت 5 دقیقه آوای قرآن کریم پخش گردید. پرسش نامه اضطراب امتحان قبل و پس از گوش دادن به آوای قرآن توسط دانشجویان تکمیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد میانگین نمره اضطراب امتحان قبل از شروع امتحان در گروهی که 5/2 دقیقه قرآن گوش کردند 6/45 و در گروهی که 5 دقیقه قرآن گوش کردند 3/48 بود که این اختلاف معنی دار نبود. در حالی که نمره اضطراب امتحان بعد از تلاوت 5/2 و 5 دقیقه ای قرآن کریم به ترتیب 7/40 و 8/46 کاهش یافت که از نظرآماری اختلاف معنی داری بود (003/0=P). نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که تلاوت 5/2 دقیقه قرآن کریم جهت کاهش اضطراب قبل از شروع امتحان موثرتر از تلاوت 5 دقیقه بود. بنابراین توصیه می شود مدیران و سیاست گذاران برنامه های آموزشی جهت آرامش و کاهش استرس دانشجویان قبل از شروع امتحان از پخش صوت زیبای قرآن به مدت کوتاه استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمامی ابرندآبادی، آرزو، قربانی، راهب، مهدوی نژاد، غلامحسین، و میلادی گرجی، حسین. (1399). اثر گوش دادن به تلاوت قرآن بر میزان اضطراب امتحان دانشجویان. کومش، 22(3 (پیاپی 79) )، 477-482. SID. https://sid.ir/paper/391786/fa

    Vancouver: کپی

    حمامی ابرندآبادی آرزو، قربانی راهب، مهدوی نژاد غلامحسین، میلادی گرجی حسین. اثر گوش دادن به تلاوت قرآن بر میزان اضطراب امتحان دانشجویان. کومش[Internet]. 1399؛22(3 (پیاپی 79) ):477-482. Available from: https://sid.ir/paper/391786/fa

    IEEE: کپی

    آرزو حمامی ابرندآبادی، راهب قربانی، غلامحسین مهدوی نژاد، و حسین میلادی گرجی، “اثر گوش دادن به تلاوت قرآن بر میزان اضطراب امتحان دانشجویان،” کومش، vol. 22، no. 3 (پیاپی 79) ، pp. 477–482، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391786/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button