مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

521
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فعالیت های بشردوستانه و نوآوری شرکت ها در شرایط نامتقارنی اطلاعات

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 105

چکیده

 مقدمه: بشردوستی یکی از مهم ترین ارکان اخلاق اجتماعی محسوب می شود که دامنه محبت و رسیدگی به انسان ها را کانون توجه, مطالعه و ملاحظه خود قرار می دهد. بشردوستی شرکتی موجب توجه به رشد شرکت ها در زمینه تولید کالاها و محصولات جدید می شود. از این رو, در پژوهش حاضر با در نظر گرفتن نامتقارنی اطلاعات تأثیر فعالیت های بشردوستانه بر نوآوری شرکت ها بررسی شده است. روش پژوهش: این پژوهش, بنیادی با رویکرد پس رویدادی و طرح آن از نوع شبه تجربی است. در پژوهش حاضر تعداد 60 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی 1396-1390 بررسی شد. برای اندازه گیری فعالیت های بشردوستانه از کمک های اهدایی شرکت به مؤسسات خیریه و عام المنفعه و برای اندازه گیری نوآوری از شاخص هزینه های تحقیق و توسعه استفاده شده است. فرضیه های پژوهش از طریق الگوی داده های ترکیبی آزمون شد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان می دهد که فعالیت های بشردوستانه بر نوآوری شرکت تأثیر مثبت و معنی داری دارد. هم چنین, تأثیر فعالیت های بشردوستانه بر نوآوری در شرکت های با نامتقارنی اطلاعات بالا نسبت به شرکت های با نامتقارنی اطلاعات پایین, بیشتر است. نتیجه گیری: فعالیت های بشردوستانه برای کاهش تضاد منافع بین مدیران و سهامداران و هم چنین ایجاد بینشی نو در راستای تولید کالاها و محصولات جدید الگوی مناسبی است. به طور خاص, کمک های اهدایی مستقیم شرکت ها به دانشگاه ها, نهادهای پژوهشی و مؤسسات خیریه موجب شکل گیری کالاها و محصولات جدید می شود و در نتیجه, هر گونه تضاد منافع بین مدیران و سهامداران را کاهش می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی زاده خانقاه، وحید، و بادآورنهندی، یونس. (1398). فعالیت های بشردوستانه و نوآوری شرکت ها در شرایط نامتقارنی اطلاعات. حسابداری سلامت، 8(1 (پیاپی 21) )، 89-105. SID. https://sid.ir/paper/392377/fa

    Vancouver: کپی

    تقی زاده خانقاه وحید، بادآورنهندی یونس. فعالیت های بشردوستانه و نوآوری شرکت ها در شرایط نامتقارنی اطلاعات. حسابداری سلامت[Internet]. 1398؛8(1 (پیاپی 21) ):89-105. Available from: https://sid.ir/paper/392377/fa

    IEEE: کپی

    وحید تقی زاده خانقاه، و یونس بادآورنهندی، “فعالیت های بشردوستانه و نوآوری شرکت ها در شرایط نامتقارنی اطلاعات،” حسابداری سلامت، vol. 8، no. 1 (پیاپی 21) ، pp. 89–105، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392377/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button