Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,686
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

829
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه باورهای معرفت شناختی و خودکارآمدی تحصیلی با رویکردهای یادگیری دانش آموزان دختر دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف ازانجام پژوهش حاضر تعیین رابطه ابعاد باورهای معرفت شناختی (باور به قطعیت دانش, ساده بودن دانش, اتکاء به نظر متخصص, توانایی ذاتی یادگیری, یادگیری سریع) و خودکارآمدی تحصیلی و تعیین سهم هریک از آنها در پیش بینی رویکردهای یادگیری عمیق و سطحی دانش آموزان در مقطع پیش دانشگاهی بود. تعداد 311 نفرازدانش آموز دبیرستانی دختر منطقه 9 شهر تهران به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و پرسشنامه های باورهای معرفت شناختی, فرایند مطالعه بیگز و خودکارآمدی تحصیلی جینکز و مورگان برروی آنها اجرا شد. داده ها با روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که رویکرد سطحی یادگیری با ابعاد توانایی ذاتی یادگیری و یادگیری سریع, قطعیت و ساده بودن دانش رابطه مثبت معنادار ولی رویکرد عمیق یادگیری با ابعاد توانایی ذاتی یادگیری و یادگیری سریع رابطه منفی معنادار دارد. جهت رابطه خودکارآمدی تحصیلی با رویکرد عمیق مثبت و با رویکرد سطحی منفی بود. همچنین نتایج حاکی از آن بود که دو سازه استعداد و بافت خودکارآمدی تحصیلی پیش بینی کننده معناداری برای رویکرد عمیق هستند. در مدل پیش بینی رویکرد سطحی یادگیری, سه باور معرفت شناختی توانایی ذاتی یادگیری, ساده بودن دانش, قطعی بودن دانش و خودکارآمدی تحصیلی کل از لحاظ آماری معنادار بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معنوی پور، داوود، حسنی، فریبا، و رفیعی، پروانه. (1392). رابطه باورهای معرفت شناختی و خودکارآمدی تحصیلی با رویکردهای یادگیری دانش آموزان دختر دبیرستانی. تحقیقات روانشناختی، 5(17)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/392901/fa

    Vancouver: کپی

    معنوی پور داوود، حسنی فریبا، رفیعی پروانه. رابطه باورهای معرفت شناختی و خودکارآمدی تحصیلی با رویکردهای یادگیری دانش آموزان دختر دبیرستانی. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1392؛5(17):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/392901/fa

    IEEE: کپی

    داوود معنوی پور، فریبا حسنی، و پروانه رفیعی، “رابطه باورهای معرفت شناختی و خودکارآمدی تحصیلی با رویکردهای یادگیری دانش آموزان دختر دبیرستانی،” تحقیقات روانشناختی، vol. 5، no. 17، pp. 0–0، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392901/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا