مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نیازهای جسمانی، مهارتی، شناختی و عاطفی دانش آموزان دختر مدارس ایران در درس تربیت بدنی و ورزش

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 98

چکیده

 هدف تحقیق حاضر مقایسه اولویت نیازهای آموزشی دانش آموزان دختر در درس تربیت بدنی و ورزش در سه دوره تحصیلی بود. 385 متخصص و 1370 معلم تربیت بدنی زن, 1509 دانش آموز دختر و 1385 نفر از مادران دانش آموزان ساکن شهرهای مرکزی 25 استان کشور در تحقیق شرکت کردند. از پرسش نامه محقق ساخته ای با ضریب ثبات درونی (r=0.71) برای اولویت بندی 12 نیاز جسمانی, 10 نیاز مهارتی, 15 نیاز شناختی و 15 نیاز عاطفی استفاده شد. متخصصان و معلمان به روش انتخابی و والدین و دانش آموزان به روش تصادفی جزء نمونه آماری قرار گرفتند. داده های تحقیق با بهره گیری از آزمون رتبه ای کروسکال والیس در سطح (P≤0.05) تجزیه و تحلیل شدند و نتایج نشان داد که از دیدگاه آزمودنی های تحقیق, بین میانگین رتبه نیازهای آموزشی هر دوره تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد (P≤00.05). به طور کلی, در میان نیازهای جسمانی, نیاز به وضعیت بدنی هنجار, انواع حرکات, تمرینات و بازی های ساده برای هر سه دوره تحصیلی در اولویت بالاتر و نیاز به تمرینات آمادگی جسمانی (بجز دوره متوسطه) در اولویت پایین تر قرار داشت. هر گروه از آزمودنی های تحقیق, اولویت های متغیر و متنوعی برای مهارت های ورزشی در دوره های تحصیلی در نظر گرفته بودند. در مورد اولویت نیازهای شناختی و عاطفی-اجتماعی توافق نظر بیشتری وجود داشت و آشنایی با مبانی علوم زیستی تربیت بدنی, حفظ لذت, سرگرمی و وضعیت ظاهری مناسب در اولویت بالاتر بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضانی نژاد، رحیم، پناهی، مهریه، میریوسفی، سیدجلیل، و نیازی، سیدمحمد. (1391). مقایسه نیازهای جسمانی, مهارتی, شناختی و عاطفی دانش آموزان دختر مدارس ایران در درس تربیت بدنی و ورزش. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، 2 (10)(3 (پیاپی 19))، 79-98. SID. https://sid.ir/paper/393656/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانی نژاد رحیم، پناهی مهریه، میریوسفی سیدجلیل، نیازی سیدمحمد. مقایسه نیازهای جسمانی, مهارتی, شناختی و عاطفی دانش آموزان دختر مدارس ایران در درس تربیت بدنی و ورزش. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)[Internet]. 1391؛2 (10)(3 (پیاپی 19)):79-98. Available from: https://sid.ir/paper/393656/fa

    IEEE: کپی

    رحیم رمضانی نژاد، مهریه پناهی، سیدجلیل میریوسفی، و سیدمحمد نیازی، “مقایسه نیازهای جسمانی, مهارتی, شناختی و عاطفی دانش آموزان دختر مدارس ایران در درس تربیت بدنی و ورزش،” پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، vol. 2 (10)، no. 3 (پیاپی 19)، pp. 79–98، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393656/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button