مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

594
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

697
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مشارکت علمی دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی در تولید علم براساس داده های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 248

چکیده

 هدف: این پژوهش بررسی مشارکت علمی دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی در تولید علم بود. روش شناسی: این پژوهش از نوع توصیفی علم سنجی است که با استفاده از شاخص های علم سنجی, مدارک علمی دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی را مورد مطالعه قرار داده است. جامعه آماری شامل کلیه مدارک علمی دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی نمایه شده در پایگاه ISC (بازه زمانی 1387-1394) است. یافته ها: دانشجویان در این بازه 490 مدرک علمی منتشر کرده بودند. مقطع دکترا دارای بیشترین تعداد تولید علم و الگوی غالب همکاری شان مشارکت گروهی بود. از لحاظ تعامل علمی, دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه نخست و پس از آن به ترتیب دانشجویان دانشگاه شهید چمران, دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تهران در رتبه های بعدی قرار داشتند. از نظر تعداد انتشارات علمی, دانشجویان دانشگاه شهید چمران با 97 مدرک در رتبه نخست و دانشجویان دانشگاه فردوسی با انتشار 96 مدرک در رتبه دوم قرار داشتند. دیگر یافته ها نشان دادند که اختلاف معناداری بین نوع دانشگاه با میزان تولیدات علمی دانشجویان وجود دارد. نتیجه گیری: مشارکت دانشجویان در تولید علم گرچه روبه رشد بوده, ولی به نسبت تعداد دانشجویان حدوداً 10. 0 بود که قابل توجه نیست. چنین امری توجه بیشتر گروه های آموزشی و سیاست گذاران را در جهت استفاده بهینه از پتانسیل دانشجویان تحصیلات تکمیلی می طلبد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفاهیه، هاجر، و خسروی، مریم. (1399). بررسی مشارکت علمی دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی در تولید علم براساس داده های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC). پژوهش نامه علم سنجی، 6(2 (پیاپی 12) )، 231-248. SID. https://sid.ir/paper/395018/fa

    Vancouver: کپی

    صفاهیه هاجر، خسروی مریم. بررسی مشارکت علمی دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی در تولید علم براساس داده های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC). پژوهش نامه علم سنجی[Internet]. 1399؛6(2 (پیاپی 12) ):231-248. Available from: https://sid.ir/paper/395018/fa

    IEEE: کپی

    هاجر صفاهیه، و مریم خسروی، “بررسی مشارکت علمی دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی در تولید علم براساس داده های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)،” پژوهش نامه علم سنجی، vol. 6، no. 2 (پیاپی 12) ، pp. 231–248، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395018/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button