مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,555
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

835
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آگاهی، نگرش و عملکرد اساتید در خصوص مهارت های ارتباطی موثر در آموزش

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: ارتباطات یک بخش مهم از فرآیند آموزشی را تشکیل می دهد که هدف آن انتقال یا تبادل ایده ها و افکار می باشد و تامین آن منوط به وجود مهارت های ارتباطی در بین اساتید دانشگاه می باشد. هدف از این مطالعه بررسی آگاهی, نگرش و عملکرد اساتید دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص مهارت های ارتباطی موثر در آموزش می باشد.روش ها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی – تحلیلی است که اطلاعات آن از طریق پرسشنامه های روا و پایای دانش (8 سوال و حداکثر 8 امتیاز), نگرش (31 سوال و حداکثر 155 امتیاز) و چک لیست مشاهده ای عملکرد مهارت های ارتباطی (20 سوال و حداکثر 20 امتیاز) از کلیه اساتید شاغل به تدریس در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درنیمسال دوم تحصیلی 85-84 جمع آوری گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و با محاسبه شاخص های مرکزی انجام گردید.یافته ها: میانگین نمره آگاهی افراد مورد مطالعه در خصوص مهارت های ارتباطی 4.1 از 8 امتیاز, میانگین نمره نگرش آنان در این زمینه 114.4 از 155 امتیاز و میانگین نمره عملکرد این افراد 16.3 از 20 امتیاز بود.نتیجه گیری: هر چند اطلاعات افراد شرکت کننده در این پژوهش در زمینه مهارت های ارتباطی کافی به نظر نمی رسد, اما این افراد در مورد مهارت های ارتباطی, نگرش مثبت و عملکرد نسبتا قابل قبولی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی، غلامرضا، رضاییان، محسن، جزینی، اکرم، و اعتمادی، زینب السادات. (1389). آگاهی, نگرش و عملکرد اساتید در خصوص مهارت های ارتباطی موثر در آموزش. تحقیقات نظام سلامت، 6(2)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/395381/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی غلامرضا، رضاییان محسن، جزینی اکرم، اعتمادی زینب السادات. آگاهی, نگرش و عملکرد اساتید در خصوص مهارت های ارتباطی موثر در آموزش. تحقیقات نظام سلامت[Internet]. 1389؛6(2):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/395381/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا شریفی، محسن رضاییان، اکرم جزینی، و زینب السادات اعتمادی، “آگاهی, نگرش و عملکرد اساتید در خصوص مهارت های ارتباطی موثر در آموزش،” تحقیقات نظام سلامت، vol. 6، no. 2، pp. 0–0، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395381/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button