مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

438
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین همبستگی مهارت های فراشناختی با اثربخشی تدریس در میان اعضاء هیات علمی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 83

چکیده

 مقدمه هدف پژوهش حاضر تبیین اثربخشی تدریس بر اساس مهارت های فراشناختی در میان اعضاء هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در سال تحصیلی 1396-1395 بوده است. روش روش پژوهش توصیفی-همبستگی و جامعه آماری شامل اعضای هیات علمی زن و مرد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز می باشند که به طور تمام وقت و مدعو به تعداد 150 نفر در این دانشکده مشغول به تدریس بوده اند. حجم نمونه پژوهش 108 نفر بوده که بر اساس جدول مورگان و کرجسی و با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی, انتخاب شده اند. برای جمع آوری داده ها, از پرسشنامه مهارت های فراشناختی (MAI) که بین اعضاء هیات علمی توزیع شد و پرسشنامه نشانگرهای کیفیت تدریس اثر بخش که به ازای هر هیات علمی سه نفر از دانشجویان که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند به ارزیابی اثربخشی تدریس اساتید خود پرداخته اند, استفاده گردید. یافته ها نتایج استفاده از آزمون آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون نشان داد که اثربخشی تدریس بر اساس مهارت های فراشناختی در میان اعضاء هیات علمی قابل پیش بینی می باشد. نتیجه گیری ارتقاء مهارت های فراشناختی و آموزش آن به اعضاء هیات علمی آموزش پزشکی, می تواند به ارتقاء اثربخشی تدریس آنان منجر شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طالبی، بهنام، و داوری، شیرین. (1398). تبیین همبستگی مهارت های فراشناختی با اثربخشی تدریس در میان اعضاء هیات علمی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 12(3 )، 73-83. SID. https://sid.ir/paper/395993/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی بهنام، داوری شیرین. تبیین همبستگی مهارت های فراشناختی با اثربخشی تدریس در میان اعضاء هیات علمی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1398؛12(3 ):73-83. Available from: https://sid.ir/paper/395993/fa

    IEEE: کپی

    بهنام طالبی، و شیرین داوری، “تبیین همبستگی مهارت های فراشناختی با اثربخشی تدریس در میان اعضاء هیات علمی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 12، no. 3 ، pp. 73–83، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395993/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button