مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

430
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

519
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت مندی دانشجویان پزشکی نسبت به برنامه ی آموزشی دستیار اطلاعات بالینی

صفحات

 صفحه شروع 385 | صفحه پایان 393

چکیده

 مقدمه: بررسی میزان رضایت فراگیران از آموزش همواره یکی از معیار های سنجش کارایی نظام های آموزشی در حوزه سلامت بوده است. مطالعه ی حاضر با هدف بررسی میزان رضایت دانشجویان پزشکی دوره ی کارآموزی از اجرای برنامه ی آموزشی دستیار اطلاعات بالینی انجام شد. روش ها: این پژوهش نیمه تجربی به صورت طرح تک گروهی با پس آزمون انجام شد. در این پژوهش تعداد 30 نفر به روش نمونه گیری غیراحتمالی آسان براساس ترتیب زمانی انتخاب شدند. مداخله ی آموزشی دستیار اطلاعات بالینی در مدت 10 روز انجام شد. بدین صورت که یک نفر به عنوان دستیار اطلاعات بالینی به همراه دانشجویان کارآموزی در راند بالینی شرکت می نمود, سؤالات بالینی دانشجویان را یادداشت و نحوه ی جستجوی سؤالات را آموزش می داد. پس از اتمام راند بالینی, دستیار اطلاعات بالینی هر روز یک کارگاه آموزشی در زمینه ی آشنایی با پایگاه های اطلاعاتی برای دانشجویان برگزار نمود. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته پس از تایید روایی و پایایی استفاده شد. پرسشنامه دارای 27 پرسش بسته (در قالب طیف لیکرت پنج گزینه ای) و یک پرسش باز بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار اکسل و روش های آماری توصیفی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج: میانگین نمره رضایت دانشجویان پزشکی دوره ی کارآموزی از محتوا (551/0± )34/4, مدرس (659/0± )23/4, روش های آموزشی (470/0± )85/3, امکانات و تجهیزات محیط آموزشی (872/0± )64/3 است. همچنین میزان علاقه کارآموزان پزشکی به اجرا و ادامه ی این برنامه ی آموزشی 50 درصد خیلی زیاد, 40 درصد زیاد و 10 درصد متوسط است. نتیجه گیری: رضایت کلی دانشجویان پزشکی دوره ی کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از برنامه آموزشی دستیار اطلاعات بالینی از لحاظ محتوا, مدرس, روش های آموزشی و امکانات و تجهیزات در سطح بالا و قابل توجهی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طهماسبی، مرضیه، ادیبی، پیمان، زارع فراشبندی، فیروزه، طاهری، ابوالفضل، پاپی، احمد، و رحیمی، علیرضا. (1398). رضایت مندی دانشجویان پزشکی نسبت به برنامه ی آموزشی دستیار اطلاعات بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 19(82 )، 385-393. SID. https://sid.ir/paper/396109/fa

    Vancouver: کپی

    طهماسبی مرضیه، ادیبی پیمان، زارع فراشبندی فیروزه، طاهری ابوالفضل، پاپی احمد، رحیمی علیرضا. رضایت مندی دانشجویان پزشکی نسبت به برنامه ی آموزشی دستیار اطلاعات بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛19(82 ):385-393. Available from: https://sid.ir/paper/396109/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه طهماسبی، پیمان ادیبی، فیروزه زارع فراشبندی، ابوالفضل طاهری، احمد پاپی، و علیرضا رحیمی، “رضایت مندی دانشجویان پزشکی نسبت به برنامه ی آموزشی دستیار اطلاعات بالینی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 19، no. 82 ، pp. 385–393، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396109/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button