مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

909
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مسایل کانال بازاریابی داروهای گیاهی از منظر شرکت های پخش دارو

صفحات

 صفحه شروع 450 | صفحه پایان 462

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه به دلیل تنوع محصولات و برندهای داروهای گیاهی اعم از تولید داخلی و وارداتی, رقابت بر سر گسترش بازار و فروش بیشتر محصولات در میان شرکت های تولیدکننده ی داروهای گیاهی به رقابت علمی و تاکتیکی مبدل شده است. شرکت های تولیدکننده ی داروهای گیاهی می توانند با شناسایی مشکلات شرکت های پخش دارو آن ها را بهتر ارزیابی کنند و با یافتن پاسخ های بهینه برای مشکلات آنان می توانند مزیت رقابتی خود را در بازار حفظ کنند. ازاین رو هدف این پژوهش, شناسایی مشکلات کانال بازاریابی داروهای گیاهی از منظر شرکت های پخش دارویی می باشد. روش بررسی: در پژوهش حاضر, با مصاحبه های اکتشافی, مشکلات کانال بازاریابی داروهای گیاهی از منظر شرکت های پخش دارویی شناسایی و با استفاده از روش تحلیل محتوا تحلیل شد. جامعه ی پژوهش را مدیران شرکت های پخش دارویی استان تهران تشکیل می دهند که از این میان 16 نفر با روش نمونه گیری غیراحتمالی قضاوتی و گلوله برفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که مشکلات کانال بازاریابی داروهای گیاهی در عناصر آمیخته ی بازاریابی خدمات, در هفت عنصر محصول, قیمت, توزیع, ترفیع و تبلیغ, فرایندها, شواهد فیزیکی و افراد جای گرفتند. نتیجه گیری: دولت و قوانین نیز علاوه بر عناصر آمیخته ی بازاریابی خدمات می تواند به عنوان عامل مداخله گر بر مشکلات کانال بازاریابی این داروها از منظر شرکت های پخش دارو اثر بگذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدینی، علی، ایرانی، حمیدرضا، و یزدانی، حمیدرضا. (1398). مسایل کانال بازاریابی داروهای گیاهی از منظر شرکت های پخش دارو. پیاورد سلامت، 13(6 )، 450-462. SID. https://sid.ir/paper/396118/fa

    Vancouver: کپی

    عابدینی علی، ایرانی حمیدرضا، یزدانی حمیدرضا. مسایل کانال بازاریابی داروهای گیاهی از منظر شرکت های پخش دارو. پیاورد سلامت[Internet]. 1398؛13(6 ):450-462. Available from: https://sid.ir/paper/396118/fa

    IEEE: کپی

    علی عابدینی، حمیدرضا ایرانی، و حمیدرضا یزدانی، “مسایل کانال بازاریابی داروهای گیاهی از منظر شرکت های پخش دارو،” پیاورد سلامت، vol. 13، no. 6 ، pp. 450–462، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396118/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button