مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

301
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

515
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی و مقایسه نظرات پزشکان عمومی و اعضای هیئت علمی بالینی مدرس برنامه ها در تعیین نیازهای آموزشی برنامه های آموزش مداوم پزشکان عمومی

صفحات

 صفحه شروع 206 | صفحه پایان 216

چکیده

 مقدمه: آموزش مداوم به عنوان یک ضرورت در جهان مطرح است. برای تدوین برنامه های آموزشی در گام اول باید نیازهای آموزشی را بدرستی شناسایی و اولویت بندی نمود. پژوهش حاضر با هدف نیازسنجی برنامه های آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی گلستان جهت آموزش پزشکان عمومی, از منظرپزشکان عمومی شرکت کننده در برنامه ها و نیز اعضای هییت علمی بالینی مدرس این برنامه ها انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی تحلیلی است و برای دست یابی به اهداف پژوهش, با توجه به ضروری بودن گروهی از برنامه های آموزشی و تجربه کاری مشمولین, نظرات براساس یک پرسشنامه 4 قسمتی (معاینات بالینی, اقدامات پاراکلینیکی, اقدامات درمانی, اقدامات اورژانس در درمان بیماران) مورد بررسی قرار گرفت. ارزیابی نتایج توسط آمار توصیفی و ضریب همبستگی اسپیرمن توسط نرم افزار SPSS-18 انجام شد. نتایج: براساس نتایج, پزشکان عمومی (410 نفر) و اعضای هییت علمی مدرس برنامه ها (204 نفر) فقط در مباحث اقدامات درمانی و اقدامات اورژانس در درمان بیماران, بر موضوعات مشترک تاکید داشتند, که به ترتیب مباحث تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها و مبحث احیای قلبی-ریوی بوده اند. آزمون اسپیرمن نشان داد که فقط در تفسیر کلیشه های رادیولوژی, اقدامات اورژانس در بیماری های گوش و حلق و بینی و اقدامات اورژانس در سوختگی ها, بین نظرات این دو گروه همبستگی مثبت معنی دار وجود دارد. نتیجه گیری: از آنجا که بین نظرات دو گروه شرکت کننده در پژوهش, فقط در 3 موضوع همبستگی وجود داشت, برنامه ریزان جهت تعیین نیازهای آموزشی واقعی, باید علاوه بر نظر متخصصان, نظرات پزشکان شرکت کننده را نیز مدنظر قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    برومند، نگار، آرش، علی، و حصاری، رضا. (1399). ارزیابی و مقایسه نظرات پزشکان عمومی و اعضای هیئت علمی بالینی مدرس برنامه ها در تعیین نیازهای آموزشی برنامه های آموزش مداوم پزشکان عمومی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 15(3 )، 206-216. SID. https://sid.ir/paper/397796/fa

    Vancouver: کپی

    برومند نگار، آرش علی، حصاری رضا. ارزیابی و مقایسه نظرات پزشکان عمومی و اعضای هیئت علمی بالینی مدرس برنامه ها در تعیین نیازهای آموزشی برنامه های آموزش مداوم پزشکان عمومی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1399؛15(3 ):206-216. Available from: https://sid.ir/paper/397796/fa

    IEEE: کپی

    نگار برومند، علی آرش، و رضا حصاری، “ارزیابی و مقایسه نظرات پزشکان عمومی و اعضای هیئت علمی بالینی مدرس برنامه ها در تعیین نیازهای آموزشی برنامه های آموزش مداوم پزشکان عمومی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 15، no. 3 ، pp. 206–216، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397796/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button