مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

642
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی و کیفیت تدریس در میان استادانِ دانشگاه علوم پزشکی ارتش از دیدگاه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

چکیده

 مقدمه: ویژگی های شخصیتی استادان نقش مؤثری در کاهش میزان پیشرفت تحصیلی و افزایش بازدهی یادگیری دانشجویان ایفا می کند و از جمله اینکه ویژگی های شخصیتی استادان می تواند پیش بینی کننده تغییرات در سبک های تدریس او باشد. هدف: این مطالعه به منظور بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی و کیفیت تدریس در میان استادان دانشگاه علوم پزشکی ارتش انجام شد. مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش آن توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل 947 دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ارتش در سال تحصیلی 1397-1396 بودند. برای تعیین حجم نمونه با مراجعه به جدول کرجسی و مورگان 175 نفر با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش, پرسشنامه اخلاق حرفه ای تدریس نجفی و همکاران و کیفیت تدریس سراج بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS نسخه 19 انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بین ویژگی های شخصیتی و کیفیت تدریس استادان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد (0/01>P). بدین معنا که هرچه میزان مؤلفه ویژگی های شخصیتی در استادان بالاتر باشد, به احتمال بیشتری کیفیت تدریس آن ها بالاتر خواهد بود. مقدار همبستگی این دو متغیر برابر با 0/389 بود که این مقدار در سطح 0/01 معنادار می باشد. بحث و نتیجه گیری: با توجه نتایج مطالعه حاضر و وجود رابطه مثبت و معنادار بین «ویژگی های شخصیتی» و متغیرهای «اخلاق حرفه ای», توجه به ویژگی های شخصیتی استادان می تواند یکی از شاخص ها و راهبردهای اساسی جهت بهبود تضمین کیفیت تدریس در دانشگاه علوم پزشکی ارتش باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مرادی دولیسکانی، مرتضی، و محمدی مهر، مژگان. (1397). بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی و کیفیت تدریس در میان استادانِ دانشگاه علوم پزشکی ارتش از دیدگاه دانشجویان. علوم مراقبتی نظامی، 5(4 (مسلسل 18) )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/397907/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی دولیسکانی مرتضی، محمدی مهر مژگان. بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی و کیفیت تدریس در میان استادانِ دانشگاه علوم پزشکی ارتش از دیدگاه دانشجویان. علوم مراقبتی نظامی[Internet]. 1397؛5(4 (مسلسل 18) ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/397907/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی مرادی دولیسکانی، و مژگان محمدی مهر، “بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی و کیفیت تدریس در میان استادانِ دانشگاه علوم پزشکی ارتش از دیدگاه دانشجویان،” علوم مراقبتی نظامی، vol. 5، no. 4 (مسلسل 18) ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397907/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button