مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

303
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل یابی روابط ساختاری تصویر از مقصد، نگرش، انگیزه و رضایت بر رفتار آتی گردشگران ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 137

چکیده

 رشد مداوم گردشگری ورزشی آن را به یکی از محبوب ترین صنایع اوقات فراغت و بازار گردشگری تبدیل کرده است. هدف تحقیق حاضر تدوین مدل روابط ساختاری تصویر از مقصد, نگرش و انگیزه بر رفتار آتی گردشگران ورزشی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از حیث گردآوری داده ها از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق, تماشاگران مسابقات لیگ برتر فوتبال (استقلال خوزستان و پرسپولیس) بودند. تعداد 381 نفر از تماشاگران به عنوان نمونه انتخاب شدند و به روش نمونه گیری در دسترس پرسشنامه ها در میان نمونه توزیع گردید. ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسشنامه لی (2009) با 5 متغیر (انگیزه, نگرش, تصویر از مقصد, رضایت و رفتار آتی) و 31 گویه بود, روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها توسط 10 نفر از صاحب نظران بررسی شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 25 و Smart PLS نسخه 3 بهره گرفته شد. یافته های تحقیق نشان داد 40 درصد از تغییرات رضایت و 42 درصد از تغییرات رفتار آتی از طریق تصویر از مقصد, نگرش و انگیزه قابل تبیین است. همچنین مدل روابط ساختاری تصویر از مقصد, نگرش و انگیزه بر رفتار آتی گردشگران ورزشی از برازش مطلوبی برابر با 061/0 برخوردار بود. نتایج تحقیق نشان داد, وجود انگیزه, نگرش و تصویر از مقصد مناسب توسط گردشگران ورزشی, رضایت و رفتار آتی را به دنبال دارد. ادارک مثبت از انگیزه, نگرش و تصویر از مقصد, رضایت و رفتار آتی بیشتری را در گردشگران ورزشی پدید می آورد...

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفاری، مرجان، نوروزی سیدحسینی، رسول، و شوری، فرهاد. (1398). مدل یابی روابط ساختاری تصویر از مقصد, نگرش, انگیزه و رضایت بر رفتار آتی گردشگران ورزشی. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، 9(17 )، 121-137. SID. https://sid.ir/paper/398210/fa

    Vancouver: کپی

    صفاری مرجان، نوروزی سیدحسینی رسول، شوری فرهاد. مدل یابی روابط ساختاری تصویر از مقصد, نگرش, انگیزه و رضایت بر رفتار آتی گردشگران ورزشی. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی[Internet]. 1398؛9(17 ):121-137. Available from: https://sid.ir/paper/398210/fa

    IEEE: کپی

    مرجان صفاری، رسول نوروزی سیدحسینی، و فرهاد شوری، “مدل یابی روابط ساختاری تصویر از مقصد, نگرش, انگیزه و رضایت بر رفتار آتی گردشگران ورزشی،” پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، vol. 9، no. 17 ، pp. 121–137، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398210/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button