مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

548
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش شبکه های اجتماعی بر اثربخشی آموزش حرفه ای پرستاران

صفحات

 صفحه شروع 518 | صفحه پایان 526

چکیده

 مقدمه: رشد شبکه های اجتماعی باعث شده است تا کاربردهای جدیدی از جمله در آموزش های غیر رسمی و ضمنی (دیداری, شنیداری و نوشتاری) برای این ابزار تعریف شود. تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام بر اثربخشی آموزش حرفه ای پرستاران انجام شد. روش ها: این مطالعه یک طرح آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون-پس آزمون چند گروهی است. در این مطالعه از بین پرستاران یکی از بیمارستان های فوق تخصصی خصوصی در تهران, مطابق با معیارهای ورود 90 نفر انتخاب شدند و به صورت تصادفی درقالب سه گروه 30 نفری که هر گروه تحت یک نوع شیوه آموزش (حضوری, خودخوان و از طریق تلگرام) بود, گروه بندی شدند. آنالیز آماری با استفاده از شاخص های آماری توصیفی و تحلیل واریانس یک طرفه, تحلیل واریانس دو متغیری و آزمون فیشر انجام شد. نتایج: میانگین نمره افراد در روش تدریس با شیوه تلگرام به مقدار 7/3 نمره بیش از روش خودخوان و به مقدار 66/1 نمره بیش از روش تدریس حضوری بود. همچنین میانگین نمره افراد در روش تدریس حضوری 03/2 نمره بیش از روش خودخوان بود. علاوه بر این, دو متغیر ساعات کاری (19/0-) و نوع تدریس (53/0) به صورت مستقیم و دو متغیر سن (178/0) و سابقه شغلی (08/0-) به صورت غیرمستقیم بر نمره افراد تأثیرگذار بودند. بیش ترین تأثیر مربوط به متغیر نوع تدریس بود (53/0). کم ترین تأثیر نیز مربوط به سابقه شغلی بود. نتیجه گیری: مدیران پرستاری می توانند برای ارتقای اثربخشی آموزش ضمن خدمت پرستاران از شبکه های اجتماعی موبایلی استفاده نمایند. حاصل این مطالعه می تواند برای سوپروایزرهای آموزشی راهنمای عملکردی مفیدی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ظهورپرونده، وجیهه، و اسدی، علی. (1397). نقش شبکه های اجتماعی بر اثربخشی آموزش حرفه ای پرستاران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 518-526. SID. https://sid.ir/paper/398319/fa

    Vancouver: کپی

    ظهورپرونده وجیهه، اسدی علی. نقش شبکه های اجتماعی بر اثربخشی آموزش حرفه ای پرستاران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):518-526. Available from: https://sid.ir/paper/398319/fa

    IEEE: کپی

    وجیهه ظهورپرونده، و علی اسدی، “نقش شبکه های اجتماعی بر اثربخشی آموزش حرفه ای پرستاران،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 518–526، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398319/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button